رویداد های اخیر

صدراعظم حکومت موقت پاکستان: کمپ‌های تمرینی تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان وجود دارد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۴, ۱۴۰۲)

پاکستان باردیگر از وجود گروهای‌های تروریستی همچون طالبان پاکستانی در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده است. صدر اعظم حکومت سرپرست پاکستان در گفتگو با یک رسانه ترکی گفته است گروه‌های مانند تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان وجود دارد و آنان این موضوع را با کابل شریک ساخته اند.

مقام‌های پاکستانی این ‌روزها یکی پی دیگر انگشت انتقاد را به طرف افغانستان دراز می‌کند.

این بار صدراعظم حکومت سرپرست پاکستان گفته است؛ وجود گروهای تروریستی همچون طالبان پاکستانی درخاک افغانستان نگران کننده است.

انوارالحق کاکر، صدراعظم حکومت سرپرست پاکستان می‌گوید: «ما در مورد مشکلات دولت سرپرست افغانستان بحث نمی‌کنیم، نگرانی ما این است که گروهای تروریستی مانند تی تی پی در خاک افغانستان وجود دارد، و ما این موضوع را با آنها در میان گذاشتیم، در خاک افغانستان کمپ‌های تمرینی آنها وجود دارد که برای ما یک موضوع نگران کننده است و در این مورد از دولت سرپرست افغانستان شکایت نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم تا با داشتن یک پالیسی خوب با این کشور به این مشکلات رسیدگی کنیم.»

این مقام بلندرتبه پاکستانی همچنان گفته است که در راستای به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی هیچگاه از آنان پشتیبانی نکرده است.

آقای کاکر می‌گوید: «پاکستان هیچ وقت از طالبان (امارت اسلامی) حمایت نکرده است که دوباره به قدرت برسند. بل این امریکا و متحدان آن بودند که در زمینه طالبان (امارت اسلامی) را کمک کرده است و امریکا نقش اساسی را در این عرصه دارد.»

امارت اسلامی اما بارها این نگرانی و ادعای مقام‌های پاکستانی را رد کرده و گفته است که کشورها نباید بار ملامتی شان را بردوش مردم افغانستان بی‌اندازند.

انورالحق کاکر این را هم گفته است؛ پاکستان در رهگذر مبارزه با تروریزم در صدر فهرست کشورها قرار دارد زیرا در این راستا حدود ۹۰ هزار تن کشته داده است.

این در حالی است که در پی تشدید تنش‌ها بین کابل و اسلام‌آباد، اخیراْ نماینده خاص پاکستان برای افغانستان به کابل آمده روی بهبود روابط دو کشور با مقام‌های امارت اسلامی دیدار و گفتگو کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل