اخبار ساحوی

طالبان مرکز هشت ولسوالی دیگر را تصرف کردند

Published

on

Social Media
(Last Updated On: جوزا ۲۹, ۱۴۰۰)

طالبان از شام روز جمعه تا کنون، مرکزهای هشت ولسوالی را تصرف کرده اند.

منابع محلی تایید می کنند که این گروه اداره ولسوالی های خواجه سبزپوش و جمعه بازار در فاریاب، میرزکه پکتیا، مردیان جوزجان، بهارک و بنگی در تخار، پشتکوه در فراه، دره صوف سمنگان و بازار فابریکه قند بغلان را به دست گرفته اند.

در این میان، چندین ولسوالی دیگر در تخار، نیمروز، هلمند و پکتیا گواه حملات سنگین طالبان استند.

با این هشت ولسوالی در دست‌کم ۲ ماه گذشته بیشتر از ۴۰ ولسوالی از ۱۷ ولایت کشور به دست طالبان افتاده است.

با این حال وزارت دفاع کشور از راه اندازی بازپس گیری این مناطق خبر داده است.

روح‌الله احمدزی سخنگوی این وزارت گفته است:” برای پاکسازی ساحات از وجود دشمن و جا به جایی پرقدرت نیروهای مان، پلان گذاری های استراتژیکی، اپراتیفی و تاکتیکی از سطح بالا تا قدم های پایین به شکل منظم در سراسر کشور عملی میشود.”

عبدالااحد ایلبیک عضو شورای ولایتی فاریاب میگوید: “طالبان تا نزدیکی های شهر میمنه خودشان را رسانده اند، ده هاموی به شمول اسلحه های سبک و سنگین به دست این گروه افتاده است.”

در غرب افغانستان، پس از آنکه ولسوالی اناردره فراه در جریان هفته گذشته به دست طالبان افتاد، اکنون این گروه ولسوالی پشت کوه را نیز زیر اداره گرفته است.

مسعود بختور والی فراه میگوید: “مسوولیت همین است، که وضعیت تغییر کند باید موقعیت های هم تغیر کند و این تصمیم در سطح رهبری گرفته می‌شود.”

جنگجویان طالب در بادغیس، غور، هرات و نیمروز هم با نیروهای دولتی در جنگ اند؛ به ویژه که در حال حاضر بخش های زیاد ولسوالی خاشرود نیمروز زیر تصرف طالبان درآمده است.

ولسوالی های گرشک و نهرسراج در هلمند، چال و خواجه غار در تخار و لجه منگل در پکتیا هم اکنون گواه حملات سنگین طالبان استند.

مار ارتش گفته که بیش از ۲۵۰ جنگجوی طالب در نبردهای پسین در هشت ولایت کشته شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل