خبرهای تازه

غنی روند توزیع شناسنامه های برقی را آغاز کرد / عبدالله این تصمیم را غیر مشروع خواند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رئیس جمهور غنی به روز پنجشنبه با اخذ نخستین شناسنامه برقی روند توزیع این شناسنامه ها را بگونه رسمی آغاز کرد.

آقای غنی که در جمع از مقام های دولتی که برای اخذ شناسنامه برقی حاضر شده بودند صحبت می کرد گفت که حادثه تروریستی اخیر مهمترین دلیلی است که او این تصمیم را اتخاذ کرده است.

او گفت: احتمال نهایت زیاد داره که انتحاری تذکره ساختگی داشته باشد. مهمترین مساله امنیت مردم افغانستان است. که بفهمیم که انتحاری افغان است؟ بایومتریک افراد انتحاری ثابت می‌کند که کی هست و سابقه آن چیست؟”

رئیس جمهور شناسنامه های برقی را برای حکومتداری خوب، رشد اقتصاد، سرعت در ادارات دولتی و انکشاف متوازن مهم خواند.

او بدون اشاره به مخالفت های جدی بر درج کلمه “افغان” در شناسنامه ها از سوی شماری از نمایندگان مردم در مجلس و مردم عام گفت: “مسعود شهید با افتخار گفت که افغان هستم و مسلمان هستم. این هویت ملی و مردمی ماست و این نقطه وحدت ماست”.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور که بیشتر خواهان معطل شدن روند توزیع شناسنامه های برقی شده بود و تاکید داشت که این موضوع نیازمند بحث و دقت بیشتر است تا توافق همگانی حاصل شود، همزمان در نشست خبری ظاهر شد و تصمیم رئیس جمهور غنی را غیر مشروع خواند.

آقای عبدالله بار دیگر تاکید کرد که در این تصمیم مصالح ملی در نظر گرفته نشده و در سطح حکومت در این مورد توافق نشده بناً این تصمیم بی اساس و “دعوت به بحران” است.

او افزود: هر تصمیمی که در سطح حکومت بدون مشوره با رهبری حکومت اتخاذ می شود، مشروعیت ندارد.

بگفته رئیس اجرائیه کشور، رئیس جمهور غنی تحت تاثیر سیاست های روزمره یا دلایل دیگری قرار گرفته و این تصمیم کمکی به امنیت افغانستان نمی کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل