رویداد های اخیر

غنی: طالبان با گروه‌های هراس‌افگن رابطه عمیق دارند

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۳۰, ۱۴۰۰)

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان امروز چهارشنبه (۳۰سرطان) حین بازدید از قول اردوی عملیات‌های خاص کماندو گفته است که طالبان با گروه‌های هراس‌افگن چون القاعده، لشکر طیبه و جیش محمد رابطه عمیق دارند و می‌خواهند افغانستان به پناه‌گاه هراس‌افگنان مبدل شود.

وی تاکید کرده است که دولت و ملت افغانستان هیچ‌گاه این اجازه را نخواهد داد که افغانستان باردیگر پناه‌گاه هراس‌افگنان شود.

آقای غنی دراین باره گفت:” طالبان با القاعده، جیش محمد و لشکر طیبه رابطه عمیق دارد و می‌خواهند که افغانستان به پناهگاه هراس‌افگنان مبدل گردد، اما دولت و ملت افغانستان هیچ گاه این اجازه را به آنان نمی‌دهد.”

آقای غنی به نیروهای کماندو اطمینان داده‌است که هرگونه حمایتی که آنان در مبارزه طالبان و دیگر گروه‌ها نیاز داشته باشند، فراهم می‌شود.

وی دراین باره به آنان گفت:”منشای اراده ما حفاظت از افغانستان، آزادی، برابری و دستآوردهای بیست سال گذشته است، اما نیت دشمن سیاه است و شما به دشمن ثابت کنید که آرمانش را به گور ببرد.”

آقای غنی همچنان گفته‌است که اکنون آب و موقعیت استراتیژیک از خود ما شده است، :”به همین دلیل دشمنان در توطئه اند و می‌خواهند با جنگ از ما انتقام بگیرند”.

رییس‌جمهور باردیگر تأکید کرده‌است که از نیروهای امنیتی استفادۀ نادرست نخواهد شد و به این کار اجازه نخواهد داد.

آقای غنی گفت:” شما بهترین هستید و برتری خود را در دفاع از کشور ثابت کرده اید.”

آقای غنی در بخش دیگر از سخنانش در این قول‌اردو، گفته‌است که حکومت افغانستان اراده برقرای صلح را دارد: «دشمن باید این را بداند که هیچگاه تسلیم نخواهیم شد. . شما این توانایی را دارید که به جهان و هر قوت دیگر، ظرفیت خویش را ثابت سازید.”

Trending

خروج از نسخه موبایل