رویداد های اخیر

قرارداد چهار پروژه تولید برق و ساختمانی به‌ارزش حدود ۴ میلیارد افغانی امضا شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۵, ۱۴۰۳)

قرارداد چهار پروژه در بخش تولید برق و ساختمانی به‌ارزش حدود ۴ میلیارد افغانی میان وزارت‌های مالیه، آب و انرژی، د افغانستان برشنا شرکت و سکتور خصوصی امضا شد.

این قراردادها امروز (یکشنبه، ۵ حمل) در مراسمی با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امضا شد.

دفتر معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا در خبرنامه‌ای گفته است که این پروژه‌ها مشمول تولید ۲۳ میگاوات برق آفتابی در ولسوالی سروبی کابل، اعمار دو سب ستیشن در ولایت هرات و تمدید لین برق ۲۲۰ کیلوولت در این ولایت، مارکیت تجارتی در منطقه کوته سنگی شهر کابل و احداث مرکز تجارتی و اپارتمان‌های مسکونی در هلمند است.

در خبرنامه آمده است که در این پروژه‌ها حدود ۴ میلیارد افغانی سرمایه گذاری می‌شود که با عملی شدن آن عواید ملی کشور افزایش می‌یابد و برای صد ها شهروند فرصت‌های کاری ایجاد خواهد شد.

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب، در مراسم امضای قرارداد این پروژه ها گفت که جهان علاقه‌مند سرمایه گذاری در افغانستان است.

وی افزود: «سرمایه گذاری که اینجا می‌آید، اخلاص و شفافیت کار مسوولان را می‌بیند، و ما می‌بینیم که با گذشت هر روز سرمایه‌گذاران می‌آیند و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذری می‌کنند.»

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، در صفحه ایکس خود تصریح کرده است که پروژه تولید برق آفتابی در ساحه نغلوی ولسوالی سروبی کابل با هزینه ۱۸.۲ میلیون دالر امریکایی در جریان یک سال تکمیل می‌شود.

وی افزوده است که قرارداد این پروژه با دو شرکت بنام«۷۷ ترکی» و «زولرستان» امضا شده است.

به گفته وی، پروژه ساخت سب ستیشن پل هاشمی و دو سب ستیشن سیار در هرات و همچنین لین انتقالی برق ۲۲۰ کیلوولت از سب ستیشن نورالجهاد الی پل هاشمی ۲۴.۵ میلیون دالر هزینه بر می‌دارد و در مدت دو سال تکمیل می‌شود.

این پروژه به دو شرکت بنام «زازو افغانستان» و «کابل ملی» سپرده شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل