رویداد های اخیر

لوی درستیز خطاب به مخالفین امارت اسلامی: از طریق جنگ نمی‌توانید به نتیجه برسید

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۷, ۱۴۰۲)

لوی درستیز قوای مسلح در سفر به ولایت بدخشان می‌گوید که جنگ در کشور راه حل نیست و کسانی که مخالف نظام هستند دست از جنگ بردارند و مشکلات شانرا از راه گفتگو و مذاکره مطرح کنند.

فصیح الدین فطرت در این مورد گفته است: «آنها (مخالفین مسلح) در افغانستان نمی‌توانند که از راه جنگ به یک نتیجه برسند، اگر هدف شان این باشد که از راه جنگ می‌توانند به یک نتیجه برسند، این هیچ نتیجه و ثمره‌ای ندارد.»

آقای فطرت همچنان نگرانی کشورهای آسیای میانه مبنی بر حضور نیروهای خارجی را در کشور بی‌اساس خوانده و گفته است که هیچ نیروی خارجی در افغانستان وجود ندارد و به کشورهای آسیای میانه اطمینان می‌دهد که خاک افغانستان بر ضد آنان استفاده نخواهد شد.

فطرت گفت: «نگرانی‌ها در این راستا بی اساس و بی مورد است.»

او نیز گفته است که فعالیت گروه داعش در افغانستان مهار شده و سران این گروه سرکوب و از بین رفته اند و توان فعالیت و مقابله با نیروهای امارت اسلامی را ندارند.

وی افزود: «اکثر کلان‌های اینها در افغانستان سرکوب و کشته شدند و البته اهدافی را که آنها داشتند، به آنها رسیده نتوانستند و توسط نیروهای امارت اسلامی به شکل اساسی و درست کوبیده شدند.»

این مقام ارشد نظامی کشور دلیل به رسمیت نشناخته شدن امارت اسلامی را پذیرفته نشدن خواست‌های غیرموجه جامعه جهانی عنوان کرده و تأکید نموده است خواست‌های که خلاف ارزش‌های ملی و اسلامی باشد، پذیرفته نخواهد شد.

پیش از این، خبرهای در شبکه‌های اجتماعی در مورد ممنوعیت سفر لوی درستیز قوای مسلح به شمال کشور نشر شده بود که آقای فطرت در این سفر خویش به بدخشان تصریح کرد که نشر اینگونه خبرها کار دشمنان نظام حاکم است و در صفوف امارت اسلامی هیچ اختلافی وجود ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل