اخبار ساحوی

لوی سارنوالی: نا امنی مانع تطبیق کامل فرمان ریاست جمهوری می باشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولان در لوی سارنوالی می گویند که چالش های امنیتی در بخش هایی از کشور باعث شده تا فرمان ریاست جمهوری به گونه کامل تطبیق نگردد.

نزدیک به سه ماه پیش رییس جمهور کرزی فرمانی را صادر کرد که بر مبنای آن تمامی ادارات دولتی مکلف به مبارزه علیه فساد اداری و اقدامات هماهنگ جهت ایجاد حکومت داری بهتر شده بودند.

در بخشی از این فرمان لوی سارنوالی موظف گردیده بود تا نهادهای مربوط به این اداره در سرتاسر کشور فعال شده و خدمات لازم را به مردم ارائه نماید. در فرمان هم چنان آمده بود که لوی سارنوالی مکلف است تا تمامی زمین های غصب شده در کشور را شناسایی و اقدامات لازم را در جهت برگرداندن آن در همکاری با سایر ارگان های ذیربط انجام دهند.

اکنون پس از گذشت نزدیک به سه ماه از صدور فرمان ریاست جمهوری، بصیر عزیزی سخنگوی لوی سارنوالی می گوید که به دلیل نا امنی و کمبود نیروهای امنیتی  در شماری از ولسوالی های سرحدی و برخی از روستاهای دور دست کشور، فرمان رییس جمهور به گونه کامل تطبیق نشده است.

به گفته آقای عزیزی، لوی سارنوالی نتوانسته است تا ادارات محلی خود را در تمامی ولسوالی های کشور فعال سازد.

غصب ملکیت های دولتی و جایداد های شخصی از دیگر چالش هایی است که دولت و مردم افغانستان با آن دست و پنجه نرم میکنند.

سخنگوی لوی سارنوالی می گوید، با آنکه هنوز زمین های غصب شده به گونه کامل برگردانده نشده است، اما تاکید می کند که برگرداندن جایدادهای غصب شده به دولت حتمی می باشد و این اداره مکلف و متعهد به انجام آن می باشد.

در حال حاضر هزاران هکتار زمین در بخش های مختلف کشور توسط زورمندان غصب شده و تنها میزان ناچیز آن دو باره به دولت و یا صاحبان آن برگردانده شده است.

گفته می شود که یکی از مشکلات عمده برای بازگرداندن زمین های غصب شده اینست که شماری از مقام های بلند پایه دولتی و برخی از عناصر زورمند در غصب آن نقش دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل