رویداد های اخیر

متقی: ترکمنستان وعده داده که صادرات برق و گاز را به افغانستان افزایش می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۵, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با مسوولان محلی ولسوالی‌های چهارگانه‌ فاریاب گفته است که مقام‌های ترکمنستانی وعده داده اند که برق وگاز بیشتری را برای افغانستان تأمین می‌کنند.

امیر خان متقی افزوده است که برای اتصال مسیر اندخوی – آقینه با بندر ترکمن‌باشی ترکمنستان توافق انجام شده و افغانستان از این بندر به روسیه و قزاقستان متصل می‌شود.

او تصریح کرده است: «ما با حکومت ترکمنستان در این باره بسیار صحبت کردیم. با وزرای شان، با وزیر خارجه شان، با رهبر ملی شان ملاقات‌ها داشتیم. بر این نظر توافق شد که راهی که از اندخوی و آقینه می‌گذرد، مستقیم به بندر ترکمن‌باشی برود که ما و شما هم به روسیه وصل ‌شویم و هم به قزاقستان.»

سرپرست وزارت امور خارجه یاد آور شده است که مقام‌های ترکمنستان وعده داده اند که برق و گاز بیشتری را برای افغانستان تأمین کنند. به گفته‌ او، پس از روی‌کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان، در سرحد با ترکمنستان، هیچ رویداد امنیتی به وقوع نپیوسته است.

آقای متقی اظهار کرده است: «در باره برق و گاز صحبت شده. آن‌ها وعده سپرده اند که کوشش می‌کنیم که سرعت بدهیم و زیاد شود و همچنان به هر طرف و هر جا رسانیده شود. این هم یک دستاورد خوب است و هم نمایانگر اینست که همسایه‌گان از ما و شما خیلی خوش اند.»

این مقام امارت اسلامی هم‌چنان اضافه کرده است که تا شش ماه آینده، کار پروژهای بزرگ در کشور آغاز خواهد شد؛ پروژه هایی که می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل