ورزش

مسابقات لیگ برتر کرکت هند با قهرمانی تیم چینای سوپر کینگز پایان یافت

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۹, ۱۴۰۲)

تیم چینای سوپر کینگز با شکست دادن تیم گجرات تیتانز با تفاوت پنج ویکت قهرمان لیگ‌برتر کریکت هندوستان شناخته شد.

مسابقه نهایی لیگ‌برتر کرکت هندوستان روز دوشنبه ساعت ۰۶:۳۰ عصر به وقت کابل میان تیم‌های گجرات تیتانز و چینای سوپر کینگز در استدیوم نارندرا مودی برگزار شد، تیم چینای برندۀ قرعه شناخته شد و انتخاب توپ‌اندازی را نمود.

تیم گجرات در ۲۰آور بازی با از دست دادن ۴ ویکت موفق شد که ۲۱۵ دوش را هدف تعیین کند سپس به علت باران هدف با ۱۷۱ کاهش یافت اما تیم چینای باید در ۱۵ آور آنرا تکمیل می‌کرد.

این تیم در ۱۵ آور با از دست دادن ۵ ویکت هدف تعیین شده را تکمیل کرد و برندۀ مسابقه شناخته شد، با این پیروزی تیم چینای سوپر کینگز به پنجمین عنوان قهرمانی‌اش در تاریخ لیگ‌برتر کریکت هند دست یافت و تبدیل به پر افتخار‌ترین تیم تاریخ این لیگ شد.

پس از ختم این مسابقه شبمان گیل از تیم گجرات با بدست آوردن بیشترین دوش عنوان بهترین بازیکن این لیگ را بدست آورد و محمد شامی از همین تیم با کسب ۲۸ ویکت لقب بهترین توپ‌انداز را از آن خود ساخت، موهیت شرما و راشد خان نیز هر دو ۲۷ ویکت گرفتند و عملکرد بسیار خوب در این لیگ برای تیم گجرات داشتند.

در بازی نهایی راشد خان ضعیف‌تر ظاهر شد و در سه اور، ۴۴ دوش را به تیم چنای داد. از سوی دیگر نور احمد، بازیکن دیگری از افغانستان اما جای خالی راشد را پر کرد و با حذف کردن دو بازیکن کلیدی تیم مقابل، فقط ۱۷ دوش به تیم چنای داد.

این رقابت‌ها که به صورت زنده از سوی تلویزیون جهانی آریانا نشر می‌شد از تاریخ ۳۱ ماه مارچ سال روان میلادی با اشتراک ۱۰ تیم آغاز شده بود و الی ۲۹ ماه می ادامه یافت.

در این فصل از این لیگ ۵ بازیکن افغان در ۴ تیم آی پی ال حضور داشتند.

Trending

خروج از نسخه موبایل