رویداد های اخیر

مسایل دوجانبه محور بحث امیرخان متقی و هیئت پاکستانی

Published

on

(Last Updated On: قوس ۸, ۱۴۰۱)

یک هیئت بلند رتبه پاکستانی به رهبری حنا ربانی کهر صبح امروز (سه‌شنبه ۸قوس) در سفر یک روزه وارد کابل شد و با امیرخان متقی، وزیر خارجه امارت اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

به نقل از وزارت خارجه دراین دیدار امیرخان متقی گفته است افغانستان آماده عملی‌سازی پروژه‌های همچون تاپی، تاپ، خط آهن و سایر پروژه‌های بزرگ است.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که:«آقای متقی در‌ مورد آغاز پروژه‌های تاپی، تاپ، خط آهن و سایر پروژه‌های بزرگ ابراز آمادگی نمود و موقف امارت‌ اسلامی را در قبال روابط سیاسی، رشد اقتصادی ‌و امنیت اظهار نمود.»

تقویت روابط کابل با اسلام‌آباد و پشتیبانی از مردم افغانستان از هدف‌های این سفر هیئت پاکستانی دانسته می‌شود.

آقای تکل گفته است که:«هیئت پاکستانی در رابطه به رفتار‌ خوب با مهاجرین افغان، راه‌های رفت‌و‌آمد، و حل مشکلات مربوط به ویزه وعدهٔ همکاری سپرد و افزود که در راستای تقویت ‌و توسعهٔ تجارت و ترانزیت با افغانستان گام‌های لازم خواهد برداشت.»

در اعلامیه این وزارت آمده است که رهایی محبوسین افغان در پاکستان، ایجاد سهولت برای رفت ‌و‌آمد مسافرین میان دو کشور و پیشرفت و تسریع تجارت و ترانزیت از موضاعات دیگری است که روی آن در این نشست بحث شده است.

به گفته‌ای وزارت خارجه هیئت پاکستانی وعده همکاری در زمینه برخورد خوب با مهاجرین افغان در پاکستان را داده و بر حل مشکلات رفت وآمد و ویزا تاکید کرده است.

آقای تکل می‌گوید همچنان در این دیدار برای هیئت پاکستانی تأکید شده که روابط سیاسی و اقتصادی میان کابل و اسلام‌آباد در کنار مردم دو کشور برای منطقه نیز خوب است.

بر بنیاد گفته‌های وزارت امور خارجه، در این دیدار نیز توافق شده که برای همکاری‌های دو گانه میکانیزم‌های جدید ساخته خواهند شد که تمام فرصت‌های مشترک و مسایل از راه گفتگو تحلیل و بررسی شوند.

روابط کابل و اسلام‌آباد پس از تنش‌های مرزی ظاهراً به سردی گراییده بود اما به باور بسیاری‌ها این سفر میتواند یخ روابط میان دو کشور را آب کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل