رویداد های اخیر

معاون اول وزارت داخله: اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی صلح کنند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۵, ۱۴۰۳)

معاون اول وزارت امور داخله امارت اسلامی طی نشستی در ولایت خوست خطاب به طالبان پاکستانی و حکومت آن ‌کشور می‌گوید که بین خود صلح کنند.

در این نشست، محمد نبی عمری افزوده است که هیچ عضو تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در افغانستان نیست اما تشدید درگیری‌ها در پاکستان تاثیرات منفی بر اوضاع افغانستان می‌گذارد.

آقای عمری تصریح کرده که تجربه به آنان نشان داده است که جنگ برای پاکستان نیز ویرانگر خواهد بود حتی اگر اسلام‌آباد ده میلیون نیرو داشته باشد، مخالفانش را از بین برده نمی‌تواند.

عمری گفته است: «جنگ‌ها را ما دیده‌ایم، انقلاب‌ها را دیده‌ایم؛ جنگ و انقلاب بیوه‌ها و یتیم‌ها به جا می‌گذارد؛ وطن را خراب می‌کند؛ اقتصاد را ختم می‌کند؛ نظام را تباه می‌کند… بین خود جور بیایید.»

در همین حال، خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان بار دیگر افغانستان را «منشأ تروریزم» پنداشته است.

هرچند وزیر دفاع پاکستان درباره این اظهاراتش سند معتبر ارایه نکرده اما گفته است، اگر امارت اسلامی پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستانی را ببندد، تروریزم پایان خواهد یافت.

گفتنی است که وزیر دفاع پاکستان چند روز پیش نیز این اظهارات را بیان کرده بود، اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی آن را رد و تلاش برای فرار از بار مسوولیت پنداشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل