اخبار ساحوی

ملا عبدالقیوم ذاکر بدلیل ناتوانی برهم زدن انتخابات برکنار شده

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ملا عبدالقیوم ذاکر رییس کمیته نظامی شورای کویته طالبان، چند روز پیش از سوی رهبری این شورا از مقامش برکنار شده است. که مقامات شورای عالی صلح افغانستان برکناری وی ربط مستقیم به گسترش گفتگو های صلح افغانستان میداند.

شورای عالی صلح به این باور است که گسترش گفتگو های صلح و علاقه مندی بیشتر رهبران طالبان به صلح ربط مستقیم به برکناری ملا ذاکر دارد.

پیش از این گزارش های نیز به نشر رسیده که این مقام طالبان به دلیل ناتوانی برهم زدن انتخابات افغانستان و به دستور سازمان استخباراتی پاکستان برکنار شده است.

محمد اسمعیل قاسمیار رییس کمیته روابط جهانی شورای عالی صلح گفت:” انگیزه اصلی برای ما معلوم نیست، اما موارد را میتوانیم که یکجا کرده و ارتباط بدهیم که این چنین یک تحول آمده”.

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز به این باور اند که سازمان استخبارات پاکستان، تلاش داشت تا توسط طالبان امنیت انتخابات را بر هم بزنند، اما موفق به این کار نشدند.

به باور آنان برکناری رییس کمیته نظامی طالبان نیز در پیوند به این مسأله صورت گرفته است.

غلام فاروق مجروح عضو مجلس نمایندگان گفت:” طالبان میخواهند که بایک پلان جدید و با ایک اتبکار جدید باز وارد میدان شوند و انتخابات را مختل بسازند. که برطرفی ملا ذاکر هم بی ربط نخواهد بود که با یک پلان جدید وارد کارزار جنگ در افغانستان شوند”.

این در حالیست که پیش از این نیز ادعاهایی از سوی مقام های افغان صورت گرفته بود که آن عده از رهبران طالب که به صلح علاقه دارند، یا از سوی پاکستان زندانی می شوند و یا هم از بین برده می شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل