خبرهای تازه

منسوبان امن و نظم عامه و فرمانده پیشین آن تا بیش از ۸ سال محکوم به زندان شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

محکمه رسیدگی به جرایم سنگین، زمری پیکان، فرمانده پیشین فرماندهی امن و نظم عامه را به ۸ سال و ۶ماه و ۹ تن منسوبین آن را از ۱ سال و یک و نیم ماه تا به ۸ سال محکوم به زندان کرده است.

به گفته دادستانی کل، آقای پیکان به دلیل شریک قتل و سو استفاده از صلاحیت های وظیفوی اش و ۹ تن از منسوبین این فرماندهی به دلیل شریک جرم پسر آقای پیکان، محکوم به زندان شده اند.

براساس جلسه قضایی محکمه رسیدگی به جرایم سنگین، دگروال آدم خان ۸ سال، سارنمن ضیا الرحمن ۸ سال، ساتنمن منصور ۸ سال، ساتنمن خان سعید ۸ سال، ساتنمن دل آغا ۸ سال، ساتنمن میرجمال ۷ سال و ۹ ماه، ساتنمن احمد خالد ۱ سال و یک و نیم ماه، سارمن احمد مسعود ۱ سال و ۶ ماه، محکوم به حبس تنفیذی شده اند.

در این جلسه قضایی به ساتنمن عبدالرقیب، یکی دیگر از متهمان برائت داده شده است.

شیرآقا منیب، فیصله این محکمه را در مورد افراد مذکور چنین ابلاغ نمود: “زمری پیکان، فرمانده پیشین امن و نظم عامه و ۱۰ تن از منسوبین آن را که از صلاحیت های شان استفاده کرده و هم چنان شریک جرم هم هستند، هر یک به زندان و جریمه های نقدی محکوم کردیم و مختار و تاج محمد تحت تعقیب عدلی قرار بگیرند.”

دادستانی کل میگوید که زمری پیکان، به دلیل شریک در جرم پسرش و تغییر بست پسرش به صورت غیر قانونی و هم چنان قرار دادن امکانات دولتی بر آن، محکوم به جزا شده است.

براساس ادعای دادستان این قضیه، فرمانده پیشین امن و نظم عامه به دلیل شراکت در قتل، سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی، استفاده غیر قانونی از امکانات دولتی، و تعین بست به پسرش به صورت غیر قانونی، محکوم به جزا شده است.

اما وکلای مدافع منسوبین امن و نظم عامه شراکت در قتل و سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی توسط آنها را رد کرده است.

محمد نذیر رضایی، وکیل مدافع آقای پیکان گفته است:” ای اصلا قابل قبول ما نیست جرم یک عمل شخصی است و موکل مه اصلا در وظیفه خود نبود و خبر هم نداشت او برای انجام وظایف خود به بغلان رفته بود.”

Trending

خروج از نسخه موبایل