رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: اگر خواست‌های امارت اسلامی پذیرفته شود، در نشست‌های آینده ملل متحد سهم می‌گیریم

Published

on

(Last Updated On: حوت ۴, ۱۴۰۲)

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا فیصله اخیر سازمان ملل متحد را در نشست دوحه برای اشتراک هیأت امارت اسلامی غیرمنصفانه دانسته و گفته است که اگر در نشست‌های آینده خواست‌های امارت اسلامی از سوی ملل متحد و کشورها پذیرفته شود، امارت اسلامی به نمایندگی از افغانستان سهم خواهد گرفت.

ارگ در خبرنامه‌ای نوشته که آقای عبدالکبیر این گفته‌ها را شام گذشته (پنج‌شنبه، ۳ حوت) در مراسم دستاربندی علمای فارغ‌شده‌ی دارالعلوم سراج الاسلام در کابل بیان کرده است.

براساس خبرنامه، عبدالکبیر علاوه کرده است که افغانستان به‌حیث یک کشور مستقل و امارت اسلامی به‌مثابه یک نظام اسلامی «مشروع» به تمام همسایه‌گان و جامعه بین‌المللی اطمینان می‌دهد که حکومت سرپرست براساس سیاست متوازن و معتدل به منظور همکاری‌های اقتصادی و انکشافی تلاش می‌کند.

وی نیز تأکید کرده است که از افغانستان به هیچ کسی خطر متوجه نخواهد بود.

بربنیاد خبرنامه، عبدالکبیر تصریح نموده است: «ضمن مبارزه با مواد مخدر و فساد، ثبات پایدار تنها تحت حاکمیت امارت اسلامی تضمین شده می‌تواند که افغان‌ها و جامعه جهانی نیز این واقعیت‌ها را درک کرده‌اند.»

او هم‌چنان افزود که با آمدن امارت اسلامی برای اولین بار بودجه ملی از عواید داخلی آماده شد و ضمن پرداخت مصارف اداره‌های ملکی و پروژه‌های انکشافی، مصارف اردوی اسلامی و اداره‌های امنیتی نیز از بودجه ملی پرداخت می‌شود.

گفتنی است که دومین نشست نمایندگان خاص کشورها در مورد افغانستان به روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته‌ جاری در دوحه برگزار شد که هیأت امارت اسلامی در آن اشتراک نکرده بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل