رویداد های اخیر

میلر: طالبان باید خشونت‌ها را کاهش بدهند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۱, ۱۳۹۹)

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان خواستار پایان خشونت‌ها از سوی طالبان شده است.

جنرال سکات میلر در سفرش به ولایت‌های شمال گفته است که گفتگوهای میان افغانان در دوحه فرصت خوبی برای طالبان است و این گروه باید این فرصت را از دست ندهد.”

طی کم تر از دوهفته اخیر این سومین سفر مقام های ارشد امنیتی به ولایت بلخ می باشد. در این سفر سکات میلر فرمانده نیروهای ماموریت حمایت قاطع در افغانستان را سه مقام ارشد امنیتی افغان همراهی می کند.

آقای میلر میگوید وی در این سفر وضعیت امنیتی شمال و شمال شرق کشور را بررسی کرده است .

آقای میلر گفته است: “ما در مورد خشونت ها صحبت کردیم. تلاش کردیم تا مطمین شویم که خشونت ها کاهش پیدا می‌کند. نیروهای افغان مسوولیت تامین امنیت مردم افغانستان را دارند. ما میدانیم که سطح خشونت ها خیلی بالا است و طالبان باید خشونت ها را کاهش بدهند.”

یاسین ضیا ریس ستاد ارتش افغانستان و ایوب سالنگی معین مالی و اداری ارگان های محل می‌گویند که نظامیان افغان اخیرا در شمال افغانستان دست آورد های بسیار داشته اند .

نقیب فایق والی فاریاب نیز می گوید که مشکلات ولایت اش را با مقامات ارشد نظامی در میان گذاشته است تا با هماهنگی به آن رسیدگی شود.

اما فرمانده نظامیان افغان در شمال می گوید وضعیت در کل تحت کنترول آنان قرار دارد.

سفر مقام های ارشد نظامی افغان و حمایت قاطع به شمال در حالی صورت میگرد که همزمان جنگ میان طالبان و نظامیان افغان در میسر بزرگ راه های مزار – پلخمری و مزار – جوزجان جریان داشت و مسافران در دو سوی جاده گیر مانده بودند  .

Trending

خروج از نسخه موبایل