رویداد های اخیر

مینا خیری به خاک سپرده شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۵, ۱۴۰۰)

پیکرهای مینا خیری گرداننده برنامه های رادیویی و تلویزیونی شبکه های آریانانیوز و آریانا و مادرش امروز در شهر کابل به خاک سپرده شدند.

خانم خیری شام روز پنجشنبه در پی انفجار در مربوطات حوزه ششم کابل با مادرش جان باخت و یک خواهرش نیز به گونه  شدید. زخمی شد.

مرگ خانم خیری و مادرش به سوختگی زیاد پس آزمایش دی‌ان‌ای تایید شد.

محمد داوود از نزدیکان مینا خیری میگوید:” بس است، به لحاظ خدا بس است. مردم تباه شد. همه روزه ما دست و پای مردم جمع می‌کنیم.”

پدر مینا خیری که بغض گلویش را می‌فشارد کشته شدن دختر و خانمش را پرسش بر انگیز میداند. او نه از حکومت توقعی دارد و نه هم خواستی؛ اما از کسانی که دست به چنین اقدام می‌زند می‌خواهد که به کشتار غیر نظامیان پایان دهد.

عارف خیری پدر مینا میگوید: ” از حکومت هیچ توقعی نداریم، مانند ما چندین خانواده در سوگ نشسته است. سالها از طریق رسانه ها شنیدیم، تمام گپ ها تکراری شده است.”

محمد پسر مامای مینا خیری میگوید:”هر روز ما شاهد از دست دادن عزیزان مان استیم. این یک خبر بسیار تکان دهنده است. اگر جلو این حملات گرفته نشود مردم خود برای تامین امنیت دست به کار خواهند شد.”

بر اساس آمارهای رسمی در جریان سال جاری ۱۲ خبرنگار به شمول مینا خیری در حملات گوناگون جان باخته اند.

خبرنگاران  می‌گویند که چنین حملات جلو کار آنان را گرفته نمی‌تواند.

شریف حسنیار رییس تلویزیون آریانا نیوز میگوید:” هرچند جان باختن مینا خیری یکی از همکاران ما، همه راه اندوهگین ساخته، اما چنین رویدادها جلو کار ما را گرفته نمی‌تواند. ما به کار مان ادامه می‌دهیم.”

در همین حال سرپرست سفارت امریکا نیز جان باختن مینا خیری را تسلیت گفته و خواهان اقدامات سریع برای حفاظت از خبرنگاران شده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در پیامی گفته است که هراس افگنان با قتل غیر نظامیان اوج وحشت و جنایت شان را به نمایش می گذارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل