اخبار ساحوی

نخستین زن در رقابت آزاد بحیث ولسوال انتخاب شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سایره شکیب نخستن زنیست که در سطح افغانستان به عنوان ولسوال در خواجه دو کوه ولایت جوزجان آغاز به کار میکند.

خانم شکیب که پس از سپری نمودن روند آزاد اصلاحات اداری به این سمت رسیده است تعهد نمود که برای رفع چالش های این ولسوالی تلاش خواهد کرد.

شماری از باشندگان ولسوالی خواجه دو کوه جوزجان در حالیکه از مقرری خانم شکیب در این ولسوالی اظهار خورسندی می کنند از مشکلات جدی در این منطقه نیز شکایت دارند.

آنان نبود آب صحی ، کمبود مراکز درمانی و خدمات آموزشی را از مشکلات عمده این ولسوالی میدانند  و از مسوولان میخواهند که برای رفع چالش های این ولسوالی تلاش کنند.

به گفته یکی از ساکنان این محل “حکومت در جریان ده سال گذشته کمتر به این ولسوالی توجه کرده و هنوز هم نبود آب صحی آشامیدنی ، کمبود مراکز درمانی و خدمات پایین در عرصه معارف از جمله مشکلاتی است  که ما با آن رو برو استیم”.

در همین حال عبدالرحمن محمودی معاون والی جوزجان ضمن حمایت از برنامه های کاری ولسوال جدید این ولسوالی تعهد نمود که برای راه اندازی برنامه های بازسازی در ولسوالی های جوزجان اقدامات جدی خواهند کرد.

ولسوالی خواجه دوکوه یکی از ولسوالی های کلیدی در جوزجان است، اما در جریان سالهای اخیر برای بازسازی این ولایت کمتر توجه شده است.

با آنکه این ولسوالی از مرکز ولایت جوزجان حدود 30 کیلومتر فاصله دارد ، اما حدود 20 در صد باشنده های این منطقه هنوز هم به آب آشامیدنی دسترسی ندارد و این نیاز خود را از شهر شبرغان تامین میکنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل