اخبار ساحوی

نزدیک به سه صد معتادین شهر کابل به مرکز معتادین جنگلک بسری شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون مشترک جمع آوری معتادین که در صدر آن وزارت مبارزه با مواد مخدر کار میکند، روزچهار شنبه 28 حمل حدود سه صد از معتادین مواد مخدر را از شهر کابل جمع آوری کرد و به مرکز درمانی معتادین جنگلک انتقال داد تا صحت یاب شوند.

این معتادان که از نواحی مختلف شهر کابل جمع آوری شده بودند عامل اصلی روی آوردن به مواد مخدر را فقر و بیکاری میدانند.

گفته میشود که معتادین نیز در حقیقت نیروی بشری این کشور میباشند که به گفته آگاهان دولت مکلف است تا فرصت های تداوی و زمینه های کاری را برایشان مهیا سازد.

این کمیسیون برای تداوی افراد معتاد فرصت های خوبی چون میدان های والیبال، آلات و اسباب موسیقی ،وسایل تفریحی چون بازی های شطرنج، و غیره را مساعد ساخته تا مریضان با استفاده از آنان اعتیاد را فراموش کنند و علاقمند به زندگی شوند.

به گفته مسوولان در وزارت مبارزه با مواد مخدر در حال حاضر تعداد معتادین به یک میلیون تن میرسد که بیشتر شان درکشورهمسایه ایران به اعتیاد روی آورده اند که درمان همه آنان درشرایط فعلی ازتوان حکومت بالا است.

به نقل از گزارش ها افغانستان از کشور تولید کننده عمده مواد مخدرجهان بحساب میرود که درحال حاضریک میلیون معتاد را درخود دارد.

گفته میشود که همین حالا 28 مرکز درمانی درکابل و104 مرکز درمانی دیگر در ولایت ها برای درمان معتادین فعال هستند، اما با این همه تلاش ها دولت افغانستان درچند سال گذشته  به کمک کشورهای خارجی  توانسته است برای درمان معتادان تنها  شش در صد ظرفیت درمانی ایجاد کند.

وزارت مبارزه با مواد مخدربا آنکه میگوید ظرفیت کافی برای تداوی همه این افراد دراختیارندارد، اما وعده میدهد که تا چند سال آینده توانایی خدمات درمانی را برای معتادان تا 35 درصد افزایش دهد .

Trending

خروج از نسخه موبایل