اخبار ساحوی

نشست دیگری برای حمایت مالی افغانستان سال آینده برگزار خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه کشور با ارایه این خبر تأکید می­کند که ناتو مرحله تازه همکاری­های خود را زیر نام مأموریت مشارکت پایدار و ارتقا یافته ادامه خواهد داد.

مرحله تازه همکاری ناتو زیر نام “مشارکت پایدار و ارتقا یافته ناتو” و پس از ختم مأموریت “حمایت قاطع” از افغانستان آغاز خواهد شد.

آنتالیا دروازه ای برای حضور افغانستان در نشست وارسا بازر کرد. وزیر خارجه افغانستان که تازه از نشست وزرای ناتو از آنتالی برگشته نوید، نشست دیگری برای حمایت مالی افغانستان تا پایان سال 2022 میلادی با خود آورده. هرچند بقای حمایت مالی جامعه جهانی تا پایان سال 2017 میلادی از قبل تضمین شده است.

صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان

“تعهد شده است  که بحث در مورد حمایت مالی ناتو از سال 2016 میلادی  به بعد در ماه جون سال آینده میلادی با حضور سران کشورهای ناتو در ورسال به میان آید.”

همچنان تداوم همکاری ناتو در قالب مأموریتی دیگری زیر نام مشارکت پایدار و ارتقا یافته ناتو در افغانستان دست آورد دیگر اوست. همکاری پیشرفته تر از حمایت قاطع به هدف زدودن تهدیدهای تازه­ای مثل داعش که در ختم آن آغاز می­شود.

نشست آنتالیا راه برای افغانستان در نشست وارسا باز کرد. نشتی که در آن رییس جمهوری افغانستان با سران کشورهای عضو ناتو اشتراک می­کنند و در آن چگونگی حمایت مالی جامعه جهانی از کشور از شروع سا ل2018 تا 2022 م. بحث خواهد شد.

گزارش وحید نویسا

Trending

خروج از نسخه موبایل