رویداد های اخیر

هشدار سازمان ملل از پیامدهای مرگبار منجمد ماندن دارایی‌های افغانستان

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۴, ۱۴۰۰)

سازمان ملل متحد هشدار میدهد که منجمد ماندن دارایی‌های افغانستان پیامدهای مرگبار برای افغان‌ها دارد و امریکا باید این دارایی‌ها را آزاد کند.

انتونیو گوترش، سر منشی عمومی سازمان ملل از کشورهای کمک کننده می‌خواهد که برنامه کمک‌های بشردوستانه ۵ میلیارد دالری این سازمان را تمویل کنند.

او در این باره گفته:”ما باید حتی بیشتر برای تزریق سریع نقدینگی به اقتصاد و جلوگیری از فروپاشی که منجر به فقر، گرسنگی و قحطی برای میلیون‌ها نفر می‌شود، تلاش کنیم.”

همزمان گوردون براون، نخست‌ وزیر پیشین بریتانیا، از دولت آن کشور خواسته که نشست ویژه‌ در باره وضعیت افغانستان برگزار کند.

بر بنیاد پیشنهاد براون، بریتانیا به گونه‌ای مشترک با اتحادیه اروپا میزبان نشست درخواست کمک اضطراری در حمایت از سازمان ملل متحد برای افغانستان باید باشد.

او همچنان در این پیشنهاد اش گفته است که، پشت کردن به مردم گرسنه‌ا‌ی افغانستان اشتباه بزرگ است.

تاج محمد تلاش، آگاه مسایل اقتصادی، در این باره گفت:”هر چه عاجل تر باید سرمنشی سازمان ملل متحد آن اظهارات را که کرده باید هم در بخش اقتصادی پول که منجمد شده رها بکند طبق شرایط و هم چنان کمک‌های بشردوستانه هر چه عاجلتر بفرسته به مردم افغانستان بخاطر که بعد از این زنده‌گی مردم افغانستان فوق العاده طاقت فرسا است.”

امارت اسلامی افزون بر استقبال از درخواست سر منشی سازمان ملل متحد برای آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان، یک بار دیگر خواستار ادامه کمک‌های بشتری جامعه جهانی شده است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، در این باره گفت:” در عموم ما خواهان استیم که تمامی پول‌های افغانستان آزاد شود و همچنان در دیگر موارد هم نیز باید سازمان ملل متحد و کشورهای بزرگ اقتصادی جهان رسالت بشری خود را انجام دهد تا با افغانستان مساعدت‌های صورت بگیرد.”

تاکید پی‌هم امارت اسلامی و خواست مکرر کشورهای جهان برای آزاد سازی ۹ عشاریه ۵ میلیارد دالر سرمایه افغانستان که پس از فروپاشی نظام قبلی منجمده شده اند، اما این امریک تاکنون این پول‌ها را آزاد نکرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل