خبرهای تازه

واکنش رئیس اجراییه در پیوند به نشست بین‌الافغانی مسکو

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت در واکنش به نشست بین‌الافغانی در مسکو می‌گوید که هیچ تغییری در موضع طالبان نیامده و این گروه هنوز هم برای ادامه جنگ پافشاری دارند.

آقای عبدالله، تاکید می‌کند که حکومت و مردم افغانستان در دفاع از حقوق شان خواهند ایستاد.

آقای عبدالله می‌گوید: “در آن‌جا هیچ‌کس شک نکند که یک ملت واحد در این‌جا قرار دارد و از حق و حقوق خود دفاع می‌کند، کسانی‌که صدای مردم افغانستان را در جریانات اخیر رساندند و واضح صحبت کرده باشند از آن‌ها تشکر می‌کنیم، موضع جانب مقابل هم واضع بود، هیچ تغییر نیامده و معنی اش این است که مصیبت بالای مردم باز هم تحمیل می‌شود.”

به تازه‌گی، نمایندگان طالبان و سیاست‌گران افغان برای دومین‌بار در یک نشست بین‌الافغانی در مسکو روی روند صلح و چگونه‌گی پایان جنگ در افغانستان باهم گفت‌وگو کردند، گفت‌وگوهای که توافق مشخصی در پی نداشته است.

عبدالله قرلق، معاون حزب جنبش ملی اظهار می‌دارد: “آن‌های که شعار صلح سر می‌دهند، در حالی که ما پابند هستیم، اما آنها از تلاش های صلح مثل ابزار استفاده می کنند، و می خواهند استبداد را حاکم بسازند.”

همزمان با این رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که قرار است زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه وزارت خارجه امریکا برای حل بن بست صلح افغانستان به روز (یک‌شنبه، ۱۲ جوزا) به اسلام آباد سفر کند.

اخیراٌ آقای خلیل‌زاد، در تویتی با ستایش از دیدار رییس‌جمهور غنی با عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته است که تقویت روابط میان افغانستان و پاکستان در برقراری صلح و ثبات در این دو کشور کمک خواهد کرد.

هرچند حکومت و مردم افغانستان انتظار دارند که در ایام عید سعید فطر گروه طالبان برای حسن نیت رسیدن به صلح اعلام آتش‌بس کنند، اما تااکنون این گروه چراغ سبز در این مورد نشان نداده‌اند، دیده شود که تا چند روز دیگر توافقی روی اعلام آتش بس به میان خواهد آمد یانه.

گزارشگر:  خالد نیکزاد

Trending

خروج از نسخه موبایل