رویداد های اخیر

وزارت خارجه پاکستان دعوت مولانا فضل الرحمن از سوی کابل را کم اهمیت جلوه داد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه پاکستان دعوت مولانا فضل الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان برای سفر به کابل را کم اهمیت جلوه داده و آن را یک سفر شخصی توصیف کرد.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی در مورد دعوت مولانا فضل الرحمن گفت: «بهتر است این سوال از مقامات افغانستان پرسیده شود، زیرا ما از چنین ابتکاری آگاه نیستیم».

وی در پاسخ به سوال دیگری در این باره گفت: «در مورد سفر و دعوت اشخاص عادی به کشورهای خارجی اظهار نظر نمی‌کنیم.»

در اوایل هفته جاری، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی تایید کرد که مولانا فضل الرحمن برای سفر به کابل دعوت شده است. او گفت که مولانا فضل الرحمن یک شخصیت مذهبی و سیاسی است که می‌تواند در هر دو بعد ذهنیت سازی کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، با این حال، تصریح کرد که اسلام‌آباد با تحریک طالبان پاکستان مذاکره نمی‌کند.

«هیچ گفتگویی در جریان نیست و هیچ گفتگویی در دستور کار بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان وجود ندارد. ما بر این درخواست متمرکز هستیم که مقامات افغان باید علیه عناصر تحریک طالبان پاکستان اقدام نمایند و آنها را مهار کنند تا تهدید تروریستی علیه پاکستان از خاک افغانستان از بین برود.»

بلوچ همچنان در مورد استفاده از سلاح‌های پیشرفته توسط تحریک طالبان پاکستان ابراز نگرانی کرد و خواستار همکاری جهان برای رفع این تهدید شد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تایید کرد که پاکستان در حال مذاکره با امریکا برای تقویت ظرفیت مبارزه با تروریزم در پاکستان است.

بلوچ گفت: «ما هیچ طرحی برای ایجاد مشکل برای مردم افغانستان نداریم. تمرکز کامل ما بر آوردن صلح و ثبات در افغانستان و همکاری با برادران و خواهران افغان است تا اطمینان حاصل شود که تهدید تروریستی از جانب افغانستان پاکستان را هدف قرار نمی دهد.»

این در حالی است که امارت اسلامی ادعاها مبنی بر استفاده از خاک افغانستان در حملات علیه پاکستان را رد کرده و گفته است که افغانستان مسئول ناکامی امنیتی پاکستان نیست.

Trending

خروج از نسخه موبایل