رویداد های اخیر

وزارت زراعت: حاصلات زعفران امسال از ۲۳ تُن خواهد گذشت

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۸, ۱۴۰۲)

مسئولان در وزارت زراعت و مالداری می‌گویند که حاصلات زعفران کشور امسال از ۲۳ تُن خواهد گذشت.

به گفته مسئولان، در کنار آموزش دهاقین دربخش کشت زعفران، امسال ۲۰۰ قطعه نمایشی در سراسر کشور نیز احداث شده است.

مصباح الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت ومالداری می‌گوید: «وزارت زراعت برای همه محصولات زراعتی در سراسر کشور توجه می‌کند اما زعفران که در سطح جهان از بهترین کیفیت برخوردار است، بگونه جدی مورد توجه قرار گرفته است. می‌توانم بگویم که در سال جاری حاصلات زعفران از ۲۳ تُن خواهد گذشت.»

در همین حال، وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که این نهاد تلاش‌ها برای بازاریابی زعفران را افزایش داده است و به اتشه های اقتصادی در خارج از کشور وظیفه سپرده است که تلاش‌ها برای بازاریابی زعفران را افزایش دهند.

به گفته مسئولان در این وزارت، چین، هند و ترکیه کشورهای اند که در آن برای زعفران افغانستان بازاریابی خوب صورت گرفته است.

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید: «ما روند بازاریابی برای تمام محصولات داخلی را گسترش داده ایم و می‌کوشیم که در کنار کشورهای منطقه به بازارهای اروپایی نیز زعفران کشور را برسانیم.»

آگاهان اقتصادی نیز رشد زعفران در افغانستان را مهم می‌دانند و می‌گویند که وزارت زراعت باید تلاش‌ها در این بخش را افزایش دهد.

لعل زازی، تحلیل گر اقتصادی می‌گوید: «زعفران افغانستان یکی از محصولات زراعتی مهم و دارای شهرت جهانی کشور است. امید است حکومت در این زمینه تمرکز کند چون می‌تواند بدیل خوبی برای کوکنار باشد.»

اعضای اتحادیه ملی تولید زعفران افغانستان می‌گویند با آنکه در کشت زعفران نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش به میان آمده است، اما از دو سال قبل به اینسو کشت و صادرات زعفران در جهت مثبت حرکت می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل