خبرهای تازه

وزیر خارجه امریکا: حکومت افغانستان به گونهء کامل در جریان گفتگوهای صلح قرار دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سری بودن جزییات گفتگوهای صلح واشنگتن با طالبان درقطر حتا مایه نگرانی در سنای امریکا شده است.

مایک پمپیو وزیر خارجه این کشور که به مجلس سنای امریکا فراخوانده شده بود می گوید که حکومت افغانستان به گونه کامل درجریان گفتگوهای صلح قرار دارد.

آقای پمپیو می گوید: “در حال حاضر حکومت افغانستان به طور کامل در جریان گفتگوها قرار دارد. سفیر باس هفته چندین بار و حتا برخی روزها چندین مرتبه، با رییس جمهور غنی گفتگو می‌کند”.

مایک پامپیو تاکید می ورزد که وی مسوول اصلی گفتگوهای صلح با طالبان است و اطمینان می دهد که هیچ دست آوردی دراین روند به معامله گرفته نخواهد شد.

او می افزاید: “شما باید بدانید که ما بسیار توجه داریم که دستاوردهای ما به شمول دستاوردهای امنیتی و مبارزه با فساد از میان نرود. ما آرزو داریم که ما بهتر عمل کنیم اما قسمی که شما می دانید آن جا بسیار جای پرچالش است. ازهمین رو ما هنوز هم هزاران سرباز در میدان نبرد داریم و توجه داریم تا میزان خشونت را کاهش دهیم”.

یکی از نگرانی ها پس از صلح احتمالی با طالبان، فعالیت های القاعده و داعش در افغانستان است که در گفتگوهای قطر نیز برتضمین استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر امریکا و هم پیمانان اش تاکید شده است. وزیر خارجه امریکا نیز گفته است شبکه القاعده و داعش در افغانستان حضور فعال دارند و باید این موضوع نادیده گرفته نشود.

Trending

خروج از نسخه موبایل