اخبار ساحوی

وزیر خارجه ایران: امریکا و اسرائیل هرگز قادر نخواهند بود که حماس را نابود کنند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۲, ۱۴۰۲)

وزیر خارجه ایران در رأس هیئتی برای شرکت در نشست با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی با حضور وزاری خارجه عربستان، اندونیزیا، تونس و مقامات کشورهای مختلف از جمله، افریقای جنوبی، لیبیا، سودان، انگلیس، ایرلند، هند و … به ژنو، مقر سازمان ملل سفر کرد.

حسین امیرعبداللهیان طی سخنانی در این نشست با اشاره به وتوی قطعنامه توقف جنگ توسط امریکا گفت: «ایالات متحده امریکا امروز آشکارا از کشتار زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.»

وی افزود: «امریکا و رژیم اسرائیل هرگز قادر نخواهند بود که حماس را نابود کنند، زیرا حماس ریشه در مردم فلسطین دارد.»

وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت: «جای تأسف دارد که در هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، ما شاهد نسل‌کشی در فلسطین هستیم و بدتر از آن، اینکه امریکایی که خود میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل در نیویارک است، قطعنامه‌ای که توقف جنگ و کشتار زنان و کودکان را به تنهایی وتو کرد.»

وزیر خارجه ایران در پایان گفت: «قویا هشدار می‌دهیم که پیامدهای این نسل‌کشی، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند. در صورت ادامه نسل کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه، امریکا باید عواقب بیشتری را در نتیجه استمرار حمایت از رژیم اسرائیل تحمل کند. باید توجه داشت که مشارکت در نسل کشی عواقب سختی خواهد داشت.»

Trending

خروج از نسخه موبایل