جهان

پاکستان قرضه ۳ میلیارد دالری از عربستان دریافت کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۴, ۱۴۰۰)

مشاور مالی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد به عنوان بخشی از یک بسته حمایت اقتصادی قرضه ۳ میلیارد دالری از ریاض دریافت کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز شوکت ترین، مشاور مالی عمران خان نخست وزیر پاکستان در صفحه رسمی توئیتر خود از دریافت این قرضه از عربستان خبر داد.

قرضه دریافتی از ریاض طبق مفاد بسته حمایتی که ماه گذشته به امضا رسید، به مدت یک سال و با نرخ سود ۴ درصد می‌باشد.

پاکستان به علت کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و مشکلات مالی دیگر با چالش‌های اقتصادی فزاینده‌ای روبرو است.

بانک مرکزی پاکستان برای مقابله با فشارهای ناشی از تورم، نرخ سود معیار را به ۸.۷۵ درصد افزایش داد. این درحالیست که تورم از ۹.۲ درصد در اکتوبر به ۱۱.۵ درصد در ماه نوامبر رسید.

روپیه پاکستان از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۱۱ درصد از ارزش آن کاسته شده و روز جمعه ارزش آن در برابر یک دالر به ۱۷۶ رسید.

اعطای قرضه از جانب عربستان به پاکستان یک هفته پس از توافق صندوق بین المللی پول با پاکستان درباره اقدامات مورد نیاز برای احیای یک برنامه مالی ۶ میلیارد دالری که به حالت تعلیق در آمده بود، صورت گرفت.

این درحالی است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در فبروری ۲۰۱۹ در جریان سفر خود به اسلام آباد توافقنامه‌های اقتصادی به ارزش ۲۰ میلیارد دالر امضاء کرد که در آنجا با استقبال خوبی روبرو شد. اما ریاض در سال ۲۰۲۰ به اسلام آباد فشار آورد تا قرضه ۳ میلیارد دالری قبلی را بازپرداخت کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل