اخبار ساحوی

پولیس قندهار: مانع حصار کشی نیروهای پاکستانی در امتداد خط دیورند شدیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پولیس مرزی در ولایت قندهار می گویند که جلو سیم کشی نیروهای پاکستانی در خط دیورند را گرفته اند.

به گفته ی آنان نیروهای پاکستانی سه روز پیش تصمیم داشتند تا در نقطه صفری خط دیورند در ولسوالی شورابک سیم کشی کنند اما نیروهای مرزی افغان به آنان اجازه نداده و جلو این کار را گرفته اند.

احمد ضیاء درانی، سخنگوی پولیس قندهار می گوید پاکستان این کار را با مقامات افغان هماهنگ نساخته بود و به همین دلیل جلو شان گرفته شده است.

آقای درانی می گوید: “باید قانونی در زمینه وجود داشته باشد. هدایت بزرگان ما باشد، سپس آنها می توانند از طریق تفاهم به چنین کاری دست بزنند اما بدون تفاهم و صلح آنها هیچ حق ندارند که در خاک ما سیم کشی کنند.

به گفته ی وی به هیچ نیرویی اجازه داده نخواهد شد تا در نقطه صفری مرزی ساخت و ساز کند.

همزمان، اعضای شورای ولایتی قندهار هشدار می دهند که اگر پاکستانی بار دیگر این کار را تکرار کنند با مردم مواجه خواهند بود.

عطاالله عطا، عضو شورای ولایتی قندهار می گوید: “اقدامی را که نیروهای سرحدی انجام داده اند، مه به نماینده گی از مردم کار شان را تقدیر می کنم و حتی اگر به قیمت سر ما تمام شود ما به هیچ کسی اجازه نمی دهیم که در بلست خاک ما سیم خاردار کش کنند. هر پلانی که دارند در خاک خودشان اجرا کنند.”

مقامات پاکستانی پس از این اقدام نیرو های مرزی کشور خواهان دیدار با مسوولان محلی قندهار شده اند اما این درخواست از سوی مقامات قندهار رد شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل