رویداد های اخیر

کارمندان سازمان داکتران بدون مرز خواهان پناه‌هندگی شدند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۸, ۱۴۰۰)

شماری از داکتران و کارمندان صحی سازمان داکتران بدون مرز امروز (دوشنبه ۸سنبله) در تجمع اعتراضی در برابر دفتر این سازمان در کابل از جامعه جهانی خواستند تا به وضعیت آنان رسیده‌گی کند.

این کارمندان می‌گویند که از چند سال بدین سو با نهادهای خارجی کار کرده و اکنون در وضعیت بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

آنان تاکید می‌ورزند که جامعه جهانی به ویژه مسوولان داکتران بدون مرز زمینه‌ای پناهنده‌گی را برای شان فراهم بسازد و نباید این قشر عرضه خدمات صحی فراموش شوند.

میرویس حیدری، داکتر این سازمان در کابل گفت:”ما سال‌های زیادی با خارجی‌ها کارکردیم و پروژه‌های صحی را به پیش بردیم و به بیماران و زخمیان رسیده‌گی کردیدم حال که ما به بی‌سرنوشتی به سر می‌بریم. از مسوولان ام اس اف یا داکتران بدون مرز و جامعه جهانی می‌خواهیم تا دربخش انتقال ما از افغانستان اقدام کنند.”

محمد ظاهر طاهر، داکتر دیگر این سازمان گفت:” پس از تحولاتی که آمده پروژه‌های کاری ما متوقف شده و ما بی‌سرنوشت استیم و می‌خواهیم که زمینه انتقال این داکتران و کارمندان صحی که با خارجی‌ها کار کرده اند از افغانستان فراهم شود و ما خواستار پناهنده‌گی استیم.”

این داکتران و کارمندان صحی سازمان داکتران بدون مرز تاکید می‌ورزند که این نهاد نباید کارکردهای آنان را در افعانستان نادیده گیرد و باید اقدامات جدی برای رسیده‌گی به خواست‌های شان صورت گیرد.

زهرا غلامی، داکتر در این باره گفت:”ما خدمات زیادی در پهلوی خارجی‌ها در بخش ارائه خدمات صحی کرده ایم و این روزی است که خواست ما پذیرفته شود و ما را از افغانستان انتقال دهند.”

ظریفه کریمی، یک قابله، در این باره گفت:” ما با خارجی‌ها در بخش صحی کار کردیم و حال بی‌سرنوشت استیم و پروژه‌های ما متوقف شده است و نباید کارکرد‌های ما نادیده گرفته شود و ما از جهانیان می‌خواهیم تا برای انتقال ما از افغانستان اقدام کنند.”

این درحالی است که قبل از این مقام‌های شماری از کشورهای گفته بودند که همکاران افغان شان را پناهندگی میدهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل