رویداد های اخیر

کراکر: نشست دوحه به حکومت امارت اسلامی مشروعیت نخواهد داد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۴, ۱۴۰۲)

راین کراکر، سفیر سابق ایالات متحده در افغانستان و پاکستان، گفته است که نشست آینده دوحه نمی‌تواند به حکومت امارت اسلامی مشروعیت بدهد.

کراکر در مصاحبه با تلویزیون صدای امریکا افزوده است که سازمان ملل متحد به عنوان میزبان این نشست باید روشن کند که امارت اسلامی «لیاقت به رسمیت شناخته شدن» را ندارد و نباید به‌حیث یک حکومت قانونی پذیرفته شود.

این دیپلومات پیشین امریکایی اظهار کرده است که حکومت بایدن افغانستان را فراموش کرده و به مسئله منع کار و تحصیل زنان و دختران، اهمیت نمی‌دهد.

او ادعا کرده است که امارت اسلامی از نظر فکری و پالیسی نسبت به حاکمیت پیشین خود تغییر نکرده، روابط اش را با شبکه القاعده حفظ کرده و به تهدیدی برای مردم افغانستان، منطقه و جهان تبدیل شده است.

کراکر اضافه کرده است که ایالات متحده نیاز دارد تا به تلاش های دیپلوماتیک در منطقه ادامه دهد و از خطرها و تنش‌ها جلوگیری کند.

او بیان کرده است: «به‌خصوص در وضعیت رقت باری که پاکستان قرار گرفته است، البته با توجه به اندازه بزرگی آن کشور و سلاح هسته‌ای آن، ما مسوولیت داریم که باید محتاط باشیم.»

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان بر ضد امنیت کشورهای دیگر استفاده شود.

نشست دو روزه نمایندگان خاص کشورها برای افغانستان یکشنبه هفته آینده در دوحه آغاز خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل