اخبار ویژه

کمپاین واکسیناسیون علیه پولیو در افغانستان از سر گرفته شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمپاین مبارزه علیه پولیو در افغانستان پس از سه ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا، از سر گرفته شده است.

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان ملل متحد روز سه‌شنبه، گزارش داد که در نتیجه تعلیق فعالیت ایمن سازی در برابر پولیو، موارد فلج اطفال در افغانستان به ۳۴ و در پاکستان نیز به ۶۳ رویداد رسیده است. این موارد در مناطق که قبلا عاری از پولیو بود نیز گزارش شده است.

افغانستان و پاکستان آخرین کشورها در جهان است که همه‌گیری بومی فلج کودکان در آن وجود دارد. سال گذشته، افغانستان شاهد ثبت ۲۶ مورد پولیو بود.

یونیسف روز گذشته گفت که برنامه ایمن سازی در برابر پولیو در سه ولایت افغانستان از سر گرفته شده است. کمپاین بعدی آن نیز در ماه جاری برنامه ریزی شده است.

یونیسف گفته است: ” این ایمن سازی های نجات دهنده، در صورتی که کودکان از یک وضعیت اضطراری دیگر نگهداری شوند، بسیار حیاتی اند.”

در اعلامیه این نهاد آمده است: ” از آنجایی که جهان فقط برای سلامتی دیده شده است؛ ویروس ها هیچ مرزی را نمی شناسند و هیچ کودکی تا زمانی که تمام کودکان ایمن نشده اند، از فلج اطفال در امان نیست.”

فلج اطفال یک بیماری بسیار ساری فلج کننده و گاها کشنده است که با واکسن کودکان زیر پنج سال قابل پیشگیری است.

روند ایمن سازی کودکان به شمول کمپاین پولیو در ماه مارچ به دلیل شیوع کرونا به تعلیق در آمد.

 استفاده از دستورالعمل‌های جدید واکسیناسیون و استفاده از تجهیزات محافظتی توسط کارکنان بهداشت در خط نخست، به آنان کمک میکند که فعالیت‌های واکسیناسیون را به طور ایمن از سر بگیرند.

یونیسف گفته است در حالی که تمام تلاش ها برای دستیابی به کودکان در سراسر کشور انجام خواهد شد، این سازمان نگران است که تا یک میلیون کودک در افغانستان نتوانند به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا کند. زیرا واکسیناسیون منزل به منزل در بعضی مناطق امکان پذیر نیست و والدین باید خود به کلینیک ها مراجعه کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل