Connect with us

رویداد های اخیر

کمک شش صد میلیون یورویی آلمان به افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱۴, ۱۴۰۰)

آلمان اعلام کرده است که ۶۰۰ میلیون یورو را به مردم افغانستان کمک می‌کند.

وزارت امور خارجه آلمان در اعلامیه ای گفته است که این کمک‌ها از طریق سازمان جهانی غذا و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به مصرف خواهد رسید.

در اعلامیه آمده است که آلمان این کمک را بر اساس برآورد نیاز ها از سوی سازمان ملل، صلیب سرخ و سازمان هلال احمر، فراهم خواهد کرد.

این وزارت افزوده است که سازمان‌های امداد رسان در افغانستان می‌توانند با استفاده از این پول، کمک‌های فوری را به میلیون‌ها نیازمند در سراسر این کشور برسانند.

این در حالی است که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی وضعیت اقتصادی در کشور رو به وخامت شده است. سازمان ملل نیز بارها از وقوع بحران انسانی در کشور هشدار داده است.

وزارت خارجه آلمان گفته است که به مهاجران افغان در ایران و پاکستان نیز کمک خواهد کرد.

در اعلامیه آمده است: “شرکای ما اطمینان داده اند که این کمک‌ها فقط برای اهداف بشردوستانه استفاده می‌شود و به دست طالبان (امارت اسلامی) نخواهد افتاد.”

رویداد های اخیر

در پی سیلاب‌ها در افغانستان، رئیس جمهور نیکاراگوا به رهبر امارت اسلامی پیام تسلیت فرستاده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۹, ۱۴۰۳)

سفارت افغانستان در چین می‌گوید که رئیس جمهور نیکاراگوا در پی سیلاب‌های مرگبار در افغانستان به مولوی هبت الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی، پیام تسلیت فرستاده است.

بر بنیاد خبرنامه سفارت که امروز (شنبه، ۲۹ ثور) منتشر شد، این پیام از سوی مایکل کیمپل، سفیر نیکاراگوا در چین به بلال کریمی، سفیر افغانستان در چین سپرده شده است.

در این پیام، دانیل اورتیگا، رئیس جمهور نیکاراگوا ضمن ابراز همدردی در مورد سیلاب‌ها، برای ایجاد روابط خوب با امارت اسلامی و همکاری در زمینه‌های مختلف ابراز علاقه‌مندی کرده است.

سفیر نیکاراگوا اظهار کرده که مردم نیکاراگوا نیز مانند افغان‌ها پس از یک مبارزه سخت در برابر استعمارگران، به استقلال دست یافتند که این نقطه مشترک بین دو کشور است.

از سوی دیگر، بلال کریمی، سفیر افغانستان در چین، گفته است که پیام تسلیت رئیس جمهور نیکاراگوا را به رهبر امارت اسلامی می‌رساند. او همچنان از حفظ روابط خوب با این کشور اطمینان داد.

آقای کریمی تاکید کرده که تمام کشورهای امریکای لاتین حایز اهمیت است، اما پیش قدمی نیکاراگوا در این عرصه یک ابتکار مثبت و قابل تحسین است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

قمی: نشست دوحه واقعیت‌های افغانستان را منعکس کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۹, ۱۴۰۳)

نماینده خاص ایران برای افغانستان در دیدار با همتای ایتالیایی اش اعلام کرده که تهران حاضر است نظر به مشورت‌هایی که انجام داده، با اروپا درخصوص تدوین نقشه جامع همکاری در مورد افغانستان کار کند.

حسن کاظمی قمی در دیدار با نماینده خاص ایتالیا برای افغانستان گفته است که موضوعات نشست سوم سازمان ملل متحد در مورد افغانستان در دوحه، مبتنی بر واقعیت‌های منطقه و افغانستان باشد.

او در صفحه ایکس خود نوشته است: «اقدامات کشورهای فرامنطقه تاکنون بر حل بحران و چالش‌های افغانستان مفید واقع نشده و در صورت استمرار این وضعیت، سر ریز چالش ها گریبانگیر اروپا نیز خواهد شد‌.»

آخرین نشست سازمان ملل متحد در مورد افغانستان در دوحه در فبروری امسال برگزار شده بود، اما اهداف عمده آن براورده نشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سیلاب‌ در غور جان ۵۰ نفر را گرفت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۹, ۱۴۰۳)

مقام‌های محلی غور خبر داده اند که از اثر سیلاب‌های روز جمعه (۲۸ ثور) در این ولایت، ۵۰ نفر جان باخته و ده تن دیگر مفقود اند.

دفتر مطبوعاتی قوماندانی امنیه غور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ۲ هزار خانه به گونه کلی و ۴ هزار خانه به‌طور قسمی تخریب شده است. ۲ هزار و ۵۰۰ دکان به‌گونه کلی از بین رفته است.

بر بنیاد خبرنامه، این سیلاب‌ها همچنان هزاران مواشی را تلف کرده و بیش از ۵۰ عراده موتر را از بین برده است.

علاوه بر این، صدها هکتار زمین زراعتی و صدها پل وپلچک ویران وهزاران اصله نهال مثمر و غیر مثمر از بین رفته است.

قابل ذکر است که مسیر شاهراه غور – کابل و غور – هرات، و راه های مواصلاتی ولسوالی‌های غور نیز به روی رفت آمد مسدود شده است.

هفت تن از اثر سیلاب‌ها در فاریاب جان باختند

مقام‌های محلی فاریاب می‌گویند که از اثر جاری شدن سیلاب‌ها در این ولایت، هفت نفر جان باخته اند.

عصمت الله مرادی، سخنگوی والی فاریاب می‌گوید که سیلاب‌ها در این ولایت خسارات هنگفت مالی را نیز در پی داشته است.

در همین حال، دفتر والی سرپل در خبرنامه‌ای نوشته است که سیلاب‌ها در این ولایت صدها جریب زمین زراعتی، ۶۰ خانه، پل، پلچک، سربندهای آب و دکان‌ها را تخریب کرده و ده ها راس مواشی را از بین برده است.

خبرنامه افزوده است که احتمال افزایش میزان خسارات وجود دارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!