اخبار ساحوی

کمیته حالات اضطرار برای مبارزه با حوادث طبیعی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیته‌ی حالات اضطرار میگوید: برای مبارزه با رویداد های احتمالی طبیعی آماده گی کامل دارد. اعضای این کمیته که به مجلس نماینده گان فرا‌خوانده شده بودند می گویند: برای مبارزه با رویداد های طبیعی آماده اند. به گفته ی آنها 71 میلیون افغانی پول نقد، بیش از 27 هزارتن گندم و بیش از هشت هزار و نه صد تن مواد خوراکی دیگر ذخیره شده،  تا هنگام نیاز از آن استفاده شود.

درهمین حال نجیب اوژن وزیرفواید عامه، محمد آصف رحیمی وزیر زراعت و ویس برمک معاون کمیته حالات اضطرار میگویند،  برای مبارزه با همچو رویداد ها در سال روان آماده گی کامل دارند. به گفته ی آنها به همین منظور بیش از 27 هزار تن گندم، نزدیک به هشت هزار تن مواد خوراکی دیگر، نزدیک به سیزده هزار مواد سوخت و برای بیش از چهار صد هزار تن تجهیزات و ادویه برای کمک های صحی ذخیره شده است

همچنین اعضای کمیته ی حالات اضطرار می گویند: بر اساس آمده گی های اتخاذ شده تا حد زیاد از خطرات احتمالی جلوگیری خواهند کرد. این درحالیست که همه ساله در فصل سرما شمار زیادی از شهروندان افغانستان از رویداد های طبیعی خساره مند می شوند و در برخی موارد شماری هم جانهای شانرا از دست می دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل