اخبار ساحوی

کمیسیون شکایات: هیچ نامزد حق ندارد در دوره سکوت کمپاین نماید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسوولان در کمیسیون مستقل شکایت¬های انتخاباتی افغانستان به نامزدان ریاست جمهوری هشدار داد که از ساعت ۱۲ چهار شنبه شب مرحله سکوت انتخاباتی آغاز میشود و نامزدان باید پیکارهای انتخاباتی خود را متوقف بسازند.
آنان از کمیسیون مستقل انتخابات نیز خواستند تا با رویکرد تازه و با تجربه گرفتن از دو انتخابات قبلی با جدیت و رورش های بهتر برای جلوگیری از تقلب این دور انتخابات را مدیریت کنند.
به گفته سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در دور اول انتخابات، که انتخابات شورای ولایت هم شامل آن بود شماری از نامزدان در دوره سکوت قانون را نقض کرده بودند.
نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون شکایت¬های انتخاباتی گفت:” با پایان دوره کمپاین های انتخاباتی هرنوع فعالیت تبلیغاتی و کمپاینی برای کاندیدای محترم ریاست جمهوری ممنوع است”.
آقای محسنی کارکرد کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات در شماری از ولایت¬ها در دور اول انتخابات نقد کرد و گفت که این مسأله آنها را به کار کمیسیون در سطح ولایت¬ها بی باور کرده است.
وی گفت:” ما جداً نسبت به عملکرد اکثر دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات بی اعتماد شده ایم بنابر این یکی از راه های موثر جلوگیری از انجام تخطی و تخلف اینست که کاندیدان محترم ریاست جمهوری با جدیت بیشتر نظارت جراین رأیدهی را جدی بگیرند و با دقت بیشتر از این پروسه نظارت کنند. ”
او همچنان اظهار کرد که بخاطر عدم همکاری دفترهای ولایتی کمیسیون انتخابات و آماد¬گی¬ها برای برگزاری دور دوم انتخابات، اعلام نتایج ابتدایی شورا های ولایتی به بعد از انتخابات موکول شد.
گفته میشود که با پایان زمان کمپاین های انتخاباتی نامزدان دوره سکوت آغاز میشود. به گفته آگاهان انتخاباتی دوره سکوت بخاطری مدنظر گرفته شده که مردم به فکر آرام در مورد برنامه های نامزدان که در جریان کمپاین های گفته اند فکر کنند و در مورد تصمیم بگیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل