جهان

گروه الشباب یک چرخبال سازمان ملل با سرنشینانش را در سومالی ربود

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۱, ۱۴۰۲)

یک مقام نظامی سومالی روز چهارشنبه گفت که شبه‌نظامیان الشباب یک فروند چرخبال سازمان ملل متحد را که سرنشینانش دو شهروند سومالی و چندین خارجی بودند پس از فرود اضطراری در منطقه تحت اداره این گروه به گروگان گرفته شدند.

سرگرد حسن علی به خبرگزاری رویترز گفت که این چرخبال به فاصله کوتاهی پس از آن که شهر بلدوین در مرکز سومالی را ترک کرد، دچار مشکل فنی شد.

وی افزود: «دو مرد سومالیایی و چندین شهروند خارجی سوار چرخبال بودند. این چرخبال همچنین حامل تجهیزات طبی بود و قرار بود سربازان زخمی را از منطقه گالگودود خارج کند.»

هیات کمکی سازمان ملل در سومالی تایید کرد که حادثه‌ای برای یک چرخبال تحت قرارداد سازمان ملل درخ داده و ماموریت این چرخبال اساسا صحی بوده. این نهاد افزود که در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد این حادثه است.

یکی از کارکنان سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، پیشتر گفته بود که پنج خارجی سرنشین این چرخبال بودند. دو منبع مطلع در سازمان ملل نیز به رویترز گفتند که این چرحبال ۹ مسافر داشت.

الشباب، وابسته به القاعده، از سال ۲۰۰۶ علیه دولت سومالی میجنگد و در تلاش است تا حکومت خود را بر اساس شریعت اسلامی ایجاد کند. این گروه شبه‌نظامی الشباب بخش‌هایی از مناطق جنوبی و مرکزی سومالی را در اختیار دارد و به طور مرتب غیرنظامیان را در این کشور مورد هدف قرار می‌دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل