خبرهای تازه

گروه طالبان از آغاز عملیات بهاری “خندق” خبر داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

گروه شورشی طالبان امروز از آغاز عملیات سالانه بهاری اش تحت عنوان “الخندق” خبر داده است.

این گروه عملیات بهاری امسال اش را بنام جنگ مشهور “خندق” که در ۱۷ ماه شوال سال پنجم هجرت برابر با سال ۶۲۷ میلادی در یثرب”شهر مدینه امروزی “عربستان میان مسلمانان و کفار وقت صورت گرفت، نامگذاری کرده است.

در جنگ تاریخی “خندق” مسلمانان توانست در برابر بت پرستان وقت شهر مکه به پیروزی برسد.

در اعلامیه طالبان که امروز، چهارشنبه، پنج ثور منتشر شده آمده است که عملیات “خندق” این گروه بالای کشتن و بازداشت امریکایی ها و حامیان شان با استفاده از “تاکتیک های جدید و پیچیده” تمرکز خواهد شد.

طالبان گفته است این عملیات پاسخی به راهبرد جدید دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا که صلاحیت های بیشتری را برای تعقیب شورشیان داده است، میباشد.

با آنکه حکومت افغانستان هنوز منتظر پاسخ طالبان در خصوص پیشنهاد صلح بدون قید و شرط رییس جمهور غنی است اما ظاهرا اعلام عملیات “خندق” پاسخی به این پیشنهاد است.

طالبان در اعلامیه جدید شان بدون نام بردن پیشنهاد صلح حکومت افغانستان نوشته است که حضور پایگاه های امریکایی در افغانستان “هرگونه فرصتی را برای صلح” سبوتاژ میکند.

چندی قبل، گروه طالبان خواستار مذاکرات مستقیم در مورد صلح با امریکا شده بود اما واشنگتن این درخواست طالبان را رد کرده و حکومت افغانستان را برای انجام گفتگوهای صلح آدرس داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل