جهان

گزارش: احتمال حمله روسیه بر اوکراین وجود دارد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۸, ۱۴۰۰)

تحلیلگران امریکایی روز گذشته (چهارشنبه، ۲۷ دلو) گفته که احتمال درگیری‌ها در اوکراین وجود دارد.

آندریا کندال تیلو، تحلیلگر امریکایی گفته که روسیه نیروهای‌اش را در سرحد اوکراین افزایش داده است.

آندریا کندال تیلو، کارشناس ارشد در این باره گفته” دلایل واقعی برای تردید وجود دارد، و به نظر من، به همان اندازه قابل قبول است که این حرکت‌ها نسبت به دیپلوماسی (پوتین) واقعا می‌تواند در مورد خرید زمان بیشتر برای انتقال نیروها به موقع باشد. و من فکر می‌کنم درست است که روایت را شکل دهم تا روسیه بتواند تلاش کند خود را به عنوان یک بازیگر مسوول جهانی نشان دهد که تلاش می‌کند این را از نظر سیاسی حل کند.”

وی افزود:” او (پوتین) چیزهایی را که آماد‌‎ه‌گی انجام آنها را ندارد تهدید نمی‌کند. من مطمین استم که او از طریق آن سناریوها فکر کرده است، و به احتمال زیاد برای من این احتمال وجود دارد که آنها حد اقل برای انجام این کار آماده باشند، اگر آنها فکر کنند که این برای پیشبرد اهداف روسیه ضروری است.”

این درحالی است که روسیه گفته که برخی از نیروهای‌اش را از سرحد اوکراین باز می‌گرداند.

از سوی دیگر، روسیه و ناتو گفته که تاکنون شواهدی را ندیده است که بر اساس آن روسیه نیروهای‌اش را در سرحد اوکراین کاهش داده باشد.

جوبایدن، رییس جمهور امریکا، گفته که تاکنون تهدیدی به اوکراین وجود دارد.

او در این باره گفت:” ما هنوز تایید نکرده ایم که واحدهای نظامی روسیه به پایگاه‌های خود باز می‌گردند. در واقع، تحلیلگران ما نشان می‌دهند که آنها همچنان در یک موقعیت تهدیدآمیز قرار دارند. و این واقعیت باقی است، در حال حاضر، روسیه بیش از ۱۵۰هزار سرباز دارد که اوکراین و بلاروس و در امتداد مرز اوکراین را محاصره کرده اند.”

روسیه در باره اینکه چی مقدار نیروهای‌اش را در سرحد اوکراین جابجا کرده چیزی نگفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل