جهان

یک اداره ملل متحد: اسراییل برخی از کارمندان ما را مجبور کرد تا دروغ بگویند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۹, ۱۴۰۲)

اداره امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی اعلام کرده است که برخی از کارمندان این نهاد توسط مقام‌های اسراییلی تحت فشار قرار گرفتند تا به دروغ اظهار کنند که با حماس ارتباط دارد و کارکنان آن در حمله‌های هفتم اکتوبر بر اسراییل اشتراک کرده بودند.

به گزارش رویترز، این گفته‌ها در گزارش این اداره مورخ فبروری ۲۰۲۴ آمده است که جزئیات اتهام‌های مربوط به بدرفتاری در توقیف‌گاه های اسراییل را ارایه می‌کند.

ژولیت توما، رئیس ارتباطات اداره امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی گفته است که این اداره قصد دارد تا اطلاعات موجود در گزارش یازده صفحه‌ای و منتشر نشده را به اداره‌هایی در داخل و خارج از سازمان ملل متحد که در زمینه مستندسازی موارد نقض بالقوه حقوق بشر تخصص دارند، تحویل دهد.

او افزوده است: «وقتی جنگ به پایان می رسد، باید یک سلسله تحقیقات برای بررسی همه موارد نقض حقوق بشر انجام شود.»

در این سند آمده است که چندین کارمند فلسطینی اداره امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی توسط اردوی اسراییل بازداشت شده بودند و بدرفتاری که آنها گفته اند با آن مواجه شده اند مشمول لت و کوب شدید، القای حس غرق شدن و تهدید به آسیب رساندن به اعضای خانواده آنان بوده است.

کارکنان این اداره در حین بازداشت مورد تهدید و اجبار مقام‌های اسراییلی و تحت فشار قرار گرفته‌اند تا دروغ بگویند، از جمله اینکه این اداره با حماس ارتباط دارد و کارکنان آن در حمله‌های هفتم اکتوبر ۲۰۲۳ اشتراک کرده بودند.

در گزارش این نهاد آمده است که علاوه بر آزارهای که کارکنان آن متحمل شده اند، زندانیان فلسطینی به طور گسترده تر اتهام‌های بدرفتاری از جمله لت و کوب، تحقیر، تهدید، حمله با سگ، خشونت جنسی و مرگ زندانیانی را که از تداوی محروم شده اند، گزارش داده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل