رویداد های اخیر

یک افغان و چهار تن دیگر به‌دلیل ادای نماز در لیلیه پوهنتون در هند مورد حمله قرار گرفتند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۷, ۱۴۰۲)

رسانه‌های هندی گزارش داده اند که پنج محصل خارجی مشمول یک شهروند افغان شب گذشته به‌دلیل ادای نماز در لیلیه پوهنتون گجرات مورد حمله گروهی قرار گرفته و زخمی شدند.

به گزارش تلویزیون ان.دی.تی.وی، محصلان گفته اند که در محوطه پوهنتون گجرات مسجدی وجود ندارد و از این رو آنان در لیلیه گرد هم آمدند تا نماز تراویح را ادا کنند.

آنان افزوده اند که حمله گروهی با استفاده از چوب و چاقو انجام شده است.

یک محصل افغان گفته است که حمله‌کنندگان شعارهایی سر دادند و از محصلان پرسیدند که چه کسی به آنان اجازه داده که در لیلیه نماز ادا کنند.

او افزوده است: «آنان در داخل اتاق‌ها نیز به ما حمله کردند. آنان لپ تاپ، تیلفون و موترسایکل‌ها را خراب کردند.»

به گفته وی، افرادی که در این حمله زخمی شدند مشمول یک افغان، یک سریلانکایی، یک ترکمنستانی و دو تن از کشورهای افریقایی بودند.

این محصل اضافه کرده است: « پولیس نیم ساعت پس از حادثه به محل رسید. تا آن زمان، حمله‌کنندگان موفق به فرار شده بودند. محصلان زخمی در شفاخانه بستری هستند و به سفارت‌ها اطلاع داده اند.»

اسدالدین اویسی، عضو مجلس نمایندگان هند و رئیس مجلس اتحاد المسلمین هند، این حادثه را محکوم کرده و پرسیده است که آیا نریندرا مودی، صدر اعظم هند و امیت شاه، وزیر داخله هند اقدام خواهند کرد.

او در صفحه ایکس خود نوشته است: «چقدر شرم‌آور است. وقتی شعارهای مذهبی شما فقط زمانی سر داده می‌شود که مسلمانان به طور مسالمت آمیز شعایر دینی خود را انجام می‌دهند. وقتی به طور غیرقابل توجیهی از دیدن مسلمانان عصبانی می‌شوید.»

وی افزوده است: «اگر این افراط گرایی جمعی نیست، پس چیست؟ این ایالت زادگاه امیت شاه و نریندرا مودی است. آیا آنان برای ارسال یک پیام قوی مداخله می‌کنند؟ من فکر نمی‌کنم. نفرت داخلی ضد مسلمانان، حسن نیت هند را از بین می‌برد.»

وزیر داخله ایالت گجرات به پولیس دستور داده است که عاملان این حمله را بازداشت کنند.

این در حالیست که یک گروه تحقیقاتی مستقر در واشنگتن اعلام کرده که سخنان نفرت انگیز بر ضد مسلمانان در هند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ نسبت به نیمه اول این سال ۶۲ درصد افزایش یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل