بی بی سی فارسی

یک پلیس بر اثر کرونا در افغانستان جان باخت؛ مبتلایان ۶۶۵ نفر، جان‌باختگان ۲۲ نفر

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)
Getty Images
تاکنون در ۲۷ از ٣٤ ولایت افغانستان موارد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده

وزارت صحت/بهداشت افغانستان اعلام کرده که با شناسایی ۵۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۶۶۵ نفر رسیده است. وزارت داخله/ کشور نیز از جان باختن یک سرباز پلیس افغانستان به دلیل ابتلا به کرونا خبر داده است.

همچنین براساس اطلاعات وزارت بهداشت افغانستان تاکنون ۲۲ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان باخته و ۳۸ نفر دیگر بهبود یافته‌اند.

وحید مایار، سخنگوی این وزارت امروز (دوشنبه ۲۶ حمل/فروردین) در یک نشست خبری گفت موارد جدید شامل ۲۸ مورد در قندهار، ۱۳ مورد در کابل، ۷ مورد در هلمند، ۶ مورد در نیمروز، ۳ مورد در تخار و یک مورد در ولایت قندوز است.

همزمان وزارت داخله/کشور افغانستان نیز تایید کرده که اولین سرباز پلیس این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان داده است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت در مورد چگونگی ابتلای این سرباز پلیس و زمان دقیق فوت او جزییات بیشتری نداده است.

به گفته سخنگوی وزارت کشور این مامور پلیس در حوزه هفتم امنیتی شهر کابل ماموریت داشت و پس از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ جان باخته است.

مسعود اندرابی، وزیر داخله افغانستان امروز در توییتر نوشته که با فرماندهان پلیس از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کرده و درباره تمیهدات برای جلوگیری از ابتلای نیروهای پلیس به کرونا تبادل نظر کرده است.

وزیر داخله افغانستان از نیروهای پلیس در خط مقدم مقابله با شیوع کرونا تقدیر کرده و گفته که تمامی تدابیر لازم برای حفاظت نیروهای پلیس روی دست گرفته می‌شود.

https://twitter.com/andarabi/status/1249605079159705600

در ولایت هرات که کانون ویروس کرونا در افغانستان خوانده می‌شود، نیز محمدرفیق شیرزی سخنگوی ریاست صحت عامه هرات گفت که در ۲۴ ساعت گذشته هفت مورد تازه دیگر از بیماری کرونا شناسایی شده‌ و اکنون شمار بیماران در این ولایت به ۲۸۰ نفر رسیده است.

تاکنون در ۲۷ ولایت افغانستان واقعات مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است.

پیش از این دو پزشک افغان نیز در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باختند.

در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در افغانستان در چند ولایت این کشور محدودیت‌هایی در رفت و آمد وضع شده است.

این محدودیت‌ها از روز گذشته در شهر کابل شدیدتر شده است. کابل با ثبت ۱۶۰ واقعه مثبت پس از هرات دومین ولایت با بیشترین آمار مثبت کرونا در افغانستان است.

تنها بخش‌های نظامی، انتقال مواد خوراکی، خدمات بهداشتی، کارمندان بهداشتی، مواد ساختمانی، کارمندان شبکه‌های مخابراتی و کارمندان بخش‌های خدماتی از محدویت تردد معاف هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل