خبرهای تازه

۲ تن از کارمندان دانشگاه کابل به دلیل خودکشی زهرا خاوری تحت توقیف قرار گرفتند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس دانشگاه کابل، حمیدالله فاروقی در یک نشست خبری اظهار نمود که نهاد های عدلی و قضایی به دلیل خودکشی زهرا خاوری مدیر لیلیه اناثیه، و یک تن از استاد مربوط به منوگراف همان بخش را تحت توقیف قرار داده اند.

آقای فاروقی یاد آور شد که تا اکنون انگیزه خودکشی این دانشجو واضح نشده است، اما تلاش ها برای چگونگی خودکشی آن جریان دارد.

فاروقی گفت: “دانشگاه کابل در پهلوی آن که عزادار است، متاثر نیز است. دو تن از اعضای خانواده این دانشگاه در زندان به سر می برند.”

رییس این دانشگاه خاطر نشان ساخت که برخی سود جویان سیاسی در نهاد های دولتی تلاش می کنند، تا از داد خواهان دانشجوی وترنری این دانشگاه استفاده ابزاری کنند و بر آن رنگ و بوی سمتی و زبانی بدهند.

آقای فاروقی اضافه کرد: “سود جویان سیاسی و تاجران سیاسی کوشش می کنند از داد خواهان زهرا استفاده ابزاری کنند و به پرونده او رنگ و بوی سمتی و زبانی میدهند و می خواهند تا پرونده انرا سیاسی بسازند.”

این گفته ها در حالی مطرح می شود، که چندی پیش زهرا خاوری دانشجوی سال پنجم وترنری دانشگاه کابل به دلیل انچه رد شدن پی‌ هم پایان‌ نامه ‌اش گفته شده، خودکشی کرده است. قرار است تا فردا شماری از دانشجویان و عالمان داد خواهی های را برای روشن شدن پرونده او به راه اندازند. 

گزارشگر: افسون محمدی

Trending

خروج از نسخه موبایل