رویداد های اخیر

آغاز تطبیق واکسین کرونا در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: حوت ۵, ۱۳۹۹)

روند تطبیق واکسین کرونا بر کارمندان صحی، نیروهای امنیتی و خبرنگاران در افغانستان آغاز شد.

رییس جمهور در مراسم آغاز تطبیق واکسین کرونا می‌گوید که دولت افغانستان تلاش دارد تا در مرحله دوم برای دست کم ۴۰ مردم کشور واکسین کرونا تدارک ببیند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری  کشور میگوید: “تلاش برای فراهم‌سازی منابع برای مرحله دوم تطبیق واکسین کرونا که ۴۰ درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد، جریان دارد.”

رییس جمهوری می‌افزاید که ویروس کرونا یک فاجعه جهانی بود که دنیا را زمین‌گیر کرد، اما در افغانستان خوب مدیریت شد.

آقای غنی میگوید: “تحلیل ابتدایی این بود که خطرات به مراتب بیش‌تر باشد، اما با تدبیر این خطرات در جریان موج اول و دوم مدیریت شد.”

در همین حال وزارت صحت می‌گوید که واکسین کرونا در مرحله نخست به کارمندان صحی، نیروهای امنیتی و کارمندان رسانه‌ای زده می‌شود.

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه میگوید: “تطبیق عادلانه واکسین کرونا مسوولیت عمده وزارت صحت عامه است و از مردم، نهادهای مدنی و رسانه‌ها می‌خواهیم که وزارت صحت عامه را در اجرای این مسوولیت همکاری کنند.”

رودرندرا تاندون سفیر هند در کابل می‌گوید که بدون همبستگی جهانی مبارزه با این ویروس مرگبار غیر ممکن است.

آقای تاندون میگوید: “شیوع ویروس کرونا تاثیرات جدی را بر جهان گذاشت و افزون بر تاثیرات عمیق اقتصادی آن، تلفات جانی نیز برجای گذاشته است. پس بدون همبستگی جهانی مبارزه با ویروس کرونا ممکن نیست.

واکسین کوویشلید ساخت هند که به افغانستان اهدا شده است، چند روز پیش از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی  شمار مبتلایان کرونا در کشور به ۵۵۶۴۶ نفر و شمار جان باختگان از این بیماری به ۲۴۳۵  تن  رسیده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل