رویداد های اخیر

آغاز دور تازه سفر خلیلزاد در مورد صلح افغانستان

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۱, ۱۳۹۹)

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا دور تازه ای از سفر هایش را به هدف تقویت روند صلح افغانستان به کشورهای منطقه آغاز کرده است.

آقای خلیلزاد  نخست به آلمان رفته است و قرار است به زودی به قطر، افغانستان، پاکستان، امارات متحده و شماری از کشورهای دیگر منطقه نیز سفر کند.

وزارت خارجه امریکا در اعلامیه ای گفته است که آقای خلیلزاد قرار است در مورد آینده کشور با رهبران افغان، نمایندگان طالبان و کشورهای منطقه ای که منافع آنها با دستیابی به یک توافق سیاسی عادلانه و بادوام و آتش بس دایمی و همه جانبه تامین می‌شود، گفتگو کند.

وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که امیدوار است سفر تازه آقای خلیلزاد بتواند سبب پیشرفت در گفتگو های صلح شود.

سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح میگوید: “ما از سفر نماینده ویژه امریکا استقبال می کنیم و امریکا یک همکار خوب استراتیژیک افغانستان است و امیدوار هستیم که این سفر در تسهیل روند صلح افغانستان بیشتر موثر باشد.”

گروه طالبان همواره از بهر دوام خشونت ها در برابر مردم افغانستان از سوی نهادهای داخلی و خارجی انتقاد شده است.

دوا خان مینه پال معاون سخنگوی رییس جمهوری میگوید: “دولت افغانستان و تمام کشورها از طالبان می‌خواهند که به میز مذاکره بنشینند و دست از خشونت ها بردارند. تمام کشورهای اسلامی به طالبان گفت که جنگ آنها در برابر مردم افغانستان نا مشروع است و باید این گروه از خشونت دست بردارند.”

از سوی هم وزیر خارجه افغانستان در دیدارش با دبیر شورای امنیت روسیه خواستار آغاز گفتگوهای جدی و معنی دار از سوی طالبان شده است.

دبیر شوای امنیت روسیه هم در این دیدار بازگشت امارت را غیر قابل قبول گفته و تاکید کرده است که حذف نام گروه طالبان از فهرست سیاه مشروط به پیشرفت ها در گفتگوهای صلح خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل