رویداد های اخیر

آغاز رزمایش چین در اطراف تایوان 

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه (۱۳اسد) گزارش داد یک روز بعد از دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا از جزیره تایوان که بیجنگ آن را قلمرو خود می داند، چین امروز رزمایش نظامی بی‌سابقه ای را در ۶ نقطه اطراف تایوان آغاز کرد.

رویترز به نقل از تلویزیون دولتی چین (CCTV) گزارش داد این رزمایش آغاز شده و  تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت و شامل شلیک مستقیم به آب‌ها و حریم هوایی اطراف تایوان می‌شود.

مقام‌های تایوان گفته اند این رزمایش، قوانین سازمان ملل را نقض می‌کند و حمله به حریم سرزمینی تایوان و چالشی مستقیم برای حمل و نقل آزاد هوایی و دریایی است.

به نوشته رویترز، مقامات تایوان این رزمایش را غیرقانونی و غیرمسولانه توصیف کرده اند.

در بیجنگ، تدابیر امنیتی در منطقه اطراف سفارت امریکا در روز پنجشنبه نیز همچون سراسر این هفته به طور غیرمتعارفی شدید بود. هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا درخواست برای تحریم محصولات امریکا وجود نداشت.

پلوسی، در تایوان به مقامات این کشور وعده همبستگی امریکا را داد و گفت خشم چین نمی‌تواند رهبران جهان را از سفر به آنجا باز دارد.

وزارت دفاع چین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که  بیجنگ در واکنش به پلوسی به تایوان، مجموعه‌ای از رزمایش‌های نظامی هدفمند را آغاز خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل