خبرهای تازه

آغاز همکاری میان تلویزیون آریانانیوز و شبکه بی‌بی‌سی فارسی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

پنج برنامه تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از روز یکشنبه اول دسامبر (۱۰ قوس ۱۳۹۸) به جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی آریانانیوز اضافه می‌شود.

در نتیجه این همکاری، تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی برنامه‌های ۶۰ دقیقه، صفحه دو آخر هفته، پرگار، به عبارت دیگر و کلیک را برای بینندگان شبکه آریانانیوز ارایه می‌‌کند.

بی بی سی فارسی با یک شبکه تلویزیونی، رادیو، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی ۲۱ میلیون مخاطب هفتگی دارد. از این تعداد مخاطب، هشت میلیون و پانصد هزار نفر در افغانستان زندگی می کنند.

رسانه بی‌بی‌سی هر هفته ۱۲ میلیون و یک صد هزار مخاطب در افغانستان دارد که معادل۵۹ درصد جمعیت بزرگسال افغانستان می شود.

مجموعه برنامه‌های بی‌بی‌سی برای افغانستان شامل بی‌بی‌سی افغانستان به پشتو و دری ، بی‌بی‌سی فارسی، بی‌بی‌سی ازبکی و بی‌بی‌سی انگلیسی از طریق تلویزیون، رادیو و آنلاین است.

سایمون کندال، مدیر توسعه بازرگانی سرویس جهانی بی‌بی‌سی می‌گوید: “خوشحالیم که از طریق این همکاری با شبکه خبر آریانانیوز مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی به مخاطبان افغان ارائه می‌شود. گسترش حضور تلویزیونی بی‌بی‌سی در افغانستان باعث خوشحالی است و امیدواریم مخاطبان از تماشای برنامه‌های بی‌بی‌سی در کنار دسترسی به رادیو و محتوای آنلاین آن لذت ببرند. ما به واسطه اجرای این توافق، چشم ‌به ‌راه آغاز همکاری با شبکه آریانا هستیم. تلویزیون خبری آریانانیوز بخشی از شبکه رادیو تلویزیونی آریانا است.

علی قاسمی، مدیرعامل آریانا می‌گوید: “شبکه رادیو تلویزیون آریانا در سال ۲۰۰۵ با هدف ارایه پنجره‌ای به جهان راه‌اندازی شد تا خبر و برنامه‌های سرگرم کننده، آموزنده و ورزشی از سراسر جهان را به شهروندان افغانستان ارایه کند. ما از اینکه برنامه‌های شناخته‌شده تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی را به مجموعه برنامه‌های آریانانیوز اضافه می‌کنیم بسیار خوشحالیم و به این همکاری به عنوان اقدامی در جهت تعهد مان برای آوردن جهان به خانه مخاطبان مان نگاه می‌کنیم.”

برنامه ۶۰ دقیقه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ شب به وقت کابل؛ برنامه پرگار روزهای یکشنبه ساعت ۱۲ ظهر به وقت کابل؛ برنامه به عبارت دیگر ساعت هشت و نیم شب روزهای سه شنبه به وقت کابل؛ برنامه صفحه ۲ آخر هفته ساعت ۱۱ شب روزهای پنجشنبه به وقت کابل و برنامه کلیک ساعت ۹ و نیم شب روزهای جمعه به وقت کابل پخش می‌شود.

برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از طریق ماهواره‌های هاتبرد، یاه ست و تله‌استار ۱۲ و بر روی وبسایت بی‌بی‌سی فارسی و یوتیوب در دسترس است.

بی‌بی‌سی فارسی همچنین بر روی شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام فعال است. برنامه‌های تصویری رادیو بی‌بی‌سی فارسی هم بر روی ماهواره، وبسایت بی‌بی‌سی فارسی و شبکه‌های اجتماعی در دسترس است.

Trending

خروج از نسخه موبایل