خبرهای تازه

آمادگی شورای عالی صلح به هر گونه تفاهم مشروع با طالبان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شورای عالی صلح نشست مشورتی را با شماری از عالمان دینی از سراسر کشور برای جستجو راه های عملی رسیدن به صلح پایدار و ختم جنگ برگزار کرد.

رییس شورای صلح، محمد کریم خلیلی اظهار نمود که تلاش ها برای آغاز گفتگو با طالبان رضایت بخش است و این شورا آماده هر گونه تفاهم مشروع با طالبان است.

آقای خلیلی گفت: «اکنون کارهای خوب و امیدوار کننده برای مذاکرات رسمی با مخالفان مسلح برای آغاز گفتگو جریان دارد.»

مسوولان ارشد این شورا نیز تاکید نمودند که برای پایان جنگ در کشور آماده اند تا با گروه های مخالف از باز کردن دفتر تا خروج نیرو های خارجی رایزنی کنند.

اکرم خپلواک، رییس دبیر خانه شورای عالی صلح بیان کرد: «ما برای هر نوع تفاهم آماده هستیم. موضوع دفتر تا خروج نیروهای خارجی و اصلاحات موضوعاتی اند که قابل بحث می باشند. هر خواستی که این دوستان دارند، بیایند با ملت شریک سازند تا یک راه حل دریافت شود.»

اما عبدالسلام ضعیف، عضو پیشین طالبان، شورای عالی صلح را یک نهاد مستقل ندانسته و خواهان آدرس مشخص برای گفتگو با طالبان شد.

آقای ضعیف اضافه کرد: «ما بگونه کامل این شورا را بی طرف گفته نمی توانیم، اما برای صلح یک آدرس خوب است. از سوی حکومت، برای مقابل نیز چنین آدرس لازم است.»

در چند سال گذشته همواره شورای صلح فراخوان مذاکره به گروه طالبان داده است؛ اما این گروه هیچگاه به خواست حکومت پاسخی نداده است. 

گزارشگر: لیدا نیازی

Trending

خروج از نسخه موبایل