تجارت

آمادگی وزارت شهرسازی برای سرمایه گذاری مشترک با سکتور خصوصی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت شهرسازی و اراضی در نظر دارد تا برخی ملکیت های دولتی و زمین ها را به سکتور خصوصی به فروش برساند و یا هم به گونه مشترک با سکتور خصوصی در آن سرمایه گذاری کنند.

به گفته ی مسئولان در این وزارت، سکتور خصوصی می تواند تا در این ملکیت ها، بیمارستان، ساختمان های رهایشی، کارخانه و مراکز تجارتی بسازند.

گفته می شود از این۲۱ پروژه سالانه ۱.۷ میلیارد دالر عواید نصیب حکومت خواهد شد.

حشمت الله ناصری، سخنگوی وزارت شهرسازی و اراضی می گوید: “ما تلاش داریم تا از طریق این ۲۱ پروژه، صد ها میلیون دالر سرمایه داخلی و خارجی را به کشور جذب کنیم، و این در افزایش عواید ما تاثیر بسیار زیاد دارد”

مسئولان در اتاق معادن و صنایع با استقبال از این اقدام می گویند که اگر وزارت شهرسازی پروسیجر را آسان بسازد حاضر اند تا در این پروژه ها سرمایه گذاری کنند.

سخی احمد پیمان، معاون اتاق معادن و صنایع  تاکید می کند: “ما می خواهیم تا در این بخش سرمایه گذاری کنیم، و این فیصله بسیار مهم است، زیرا به اندازه بسیار زیاد زمین است و حکومت از آن هیچ استفاده نمی کند و سکتور خصوصی می تواند در آن سرمایه گذاری کند.”

آگاهان اقتصادی می گویند که وزارت شهرسازی و اراضی در چند سال اخیر نتوانسته است تا در بخش جذب سرمایه دست آورد داشته باشد و با این طریق می توانند تا سرمایه گذاری را جذب کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل