رویداد های اخیر

آمار جان باختگان انفجار غرب کابل به چهار نفر افزایش یافت، هفت تن زخمی اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۵, ۱۴۰۲)

سخنگوی قوماندانی امنیه کابل می‌گوید در انفجار شامگاه پنج‌شنبه در غرب کابل چهار تن جان باخته و هفت نفر دیگر زخم برداشته اند.

این انفجار در داخل یک کلپ ورزشی در منطقه دشت برچی در مربوطات حوزه هجدهم رخ داده است. نوعیت انفجار روشن نیست.

یکی از مربیان این کلپ می‌گوید انفجار زمانی رخ داد که ورزشکاران مصروف تمرینات ورزشی شان بودند. به گفته او شمار کشته و زخمی های این رویداد بیشتر از آنچه است که مسئولان امنیتی آن را اعلام کرده اند.

سلطان علی امیری، مربی کلپ ورزشی می‌گوید: «تقریباً سی نفر حضور داشتند. حدود پنج نفر طبق گزارشات ما شهید داریم و حدود ۱۵ نفر زخمی داریم.»

شدت این انفجار اما بر منازل پایین این کلپ و برخی دکاکین در نزدیک محل رویداد هم خسارات مالی وارد کرده است.

برخی ورزشکاران می‌گویند این باشگاه حدود دو ماه پیش هشدار دریافت کرده بود.

فیروز، گواه رویداد می‌گوید: «تلخ ترین تصویر را دیدم. خودم هم همین حالا جگرخون هستم چون این کلپ من است و در همین جا تمرین می‌کنم. یک بچه به سن حدود ۱۲ آنجا افتیده بود. جان را به حق سپرده بود.»

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

ساحه دشت برچی پیش از این از سوی داعش هدف حمله قرار گرفته است.

امارت اسلامی هم خود را متعهد به تأمین امنیت جان شهروندان کشور می‌داند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «نیروهای امنیتی بررسی می‌کنند. زمانی که بررسی‌ها تکمیل شود، نتیجه را با رسانه ها شریک خواهند ساخت. به هر صورت گفته می‌توانیم که افغانستان دیگر امن است. اینجا اگر کسی اقداماتی نادرست یا خدا ناخواسته سوء قصد ها را برعهده داشته باشد، در نطفه خنثی خواهد شد و جلو همچو اقدامات گرفته می‌شود. نیروهای امنیتی ما در این راستا به شدت کار می‌کنند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل