اخبار ساحوی

آمریتپال سینگ، جدایی‌طلب سیک پس از حدود یک ماه فرار توسط پولیس هند دستگیر شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳, ۱۴۰۲)

آمریتپال سینگ، که خود را واعظ می‌خواند و خواستار استقلال سیک‌ها از دولت مرکزی هند شده بود، در ایالت پنجاب هند دستگیر شده است.

این مرد ۳۰ ساله پس از فرار از دست ماموران در ۱۸ مارچ، به مدت بیش از یک ماه متواری بود. او و حامیانش به اقدام به قتل و حمله به ماموران پولیس متهم شده‌اند.

اظهارات این واعظ در ایالت شمال غربی پنجاب در مرز پاکستان، جایی که سیک‌ها در آن اکثریت هستند، بحث در مورد ایجاد یک سرزمین مستقل سیک‌ها را زنده کرده است.

اظهارات او همچنین ترس از بازگشت به خشونت‌هایی را که ده‌ها هزار نفر را در جریان شورش سیک‌ها در دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ به کام مرگ فرستاد، برانگیخته است.

آمریتپال سینگ در صدد ایجاد یک سرزمین مستقل در ایالت پنجاب در مرز پاکستان است.

سوخچین سینگ گیل، یکی از مقامات ارشد پولیس پنجاب به خبرنگاران گفت: «آمریتپال سینگ از روستای رود در ناحیه موگا، پنجاب بر اساس اطلاعات خاص دستگیر شده است.»

بازداشت آمریتپال سینگ که رهبری گروهی به نام واریس پنجاب (وارثان پنجاب) را بر عهده دارد — پس از آن صورت گرفت که این واعظ خودخوانده و صدها نفر از حامیانش با شمشیر و سلاح گرم به ایستگاه پولیس یورش بردند و خواستار آزادی سیک‌ها شدند.

پولیس او و حامیانش را به تلاش برای قتل، ممانعت از اجرای قانون و ایجاد ناهماهنگی متهم کرده و گفته است که او از اواسط ماه مارچ متواری بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل