خبرهای تازه

آمریکا در تلاش پایان جنگ در افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

الیس ویلز، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی، در دیدار با رهبران حکومت افغانستان گفته است که آمریکا در تلاش پایان جنگ در افغانستان است.

الیس ویلز پس از پایان ششمین دور گفتگوهای آمریکا با نماینده‌های سیاسی طالبان در قطر به برای گفتگو با حکومت افغانستان به کابل آمده است.

ریاست اجرایی می‌گوید که خانم ویلز در دیدار با حکومت افغانستان، روی بازنگری کمک‌های ملکی آمریکا به افغانستان، پی‌گیری روند صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رای‌زنی کرده است.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی، می‌گوید که خانم ویلز تأکید ورزید که آمریکا در تلاش است تا پروسۀ صلح در افغانستان به نتیجه برسد و آن‌ها برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در کنار مردم افغانستان هستند.

بر علاوه، رییس جمهور غنی در مورد طرح پیشنهادی کاهش کمک‌های آمریکا به افغانستان نیز با خانم ویلز، صحبت کرده است.

این طرح یک سال قبل طی نامه‌ای به دنالد ترمپ فرستاده شده بود.

به باور آگاهان، این گفتگوها تلاش برای قانع ساختن رهبران حکومت از بهر پذیرفتن برخی خواست های طالبان در روند صلح بوده است.

رحمت‌الله بیژن‌پور، فعال سیاسی، می‌گوید که، «آمریکا به حکومت خواهد گفت که اگر شما در رابطه این تحولات، مذاکرات را سرعت نبخشید و حل نکنید، شما در معرض خطر قرار خواهید گرفت.»

این مقام ارشد آمریکایی با کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات نیز در مورد آماده‌گی ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفتگو کرده و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل