خبرهای تازه

آمریکا: در جنگ با طالبان آماده همکاری با دولت افغانستان هستیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه آمریکا می گوید، برای همکاری با دولت افغانستان در مبارزه با طالبان در حال آمادگی گرفتن اند.

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام فصل جنگ بهاری طالبان، برآغاز روند صلح به رهبری و مالکیت افغانها، تاکید می کند.

به گفته ای وی، آمریکا و ائتلاف با دولت و نیروهای افغان کار می کنند، تا تضمین شود که آموزش ها و تجهیزات لازم را برای حفظ دستاورد های ۱۴ سال گذشته، دارند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام آغاز عملیات بهاری از سوی طالبان را تعجب آور نمی داند، و از آمادگی ها برای همکاری با دولت و نیروهای افغان در برابر طالبان سخن می زند.

آقای تونر می گوید: “آشکار است که این اعلام طالبان تعجب آور نیست، ما همیشه شاهد اعلام فصل جنگ بهاری بوده ایم، ما در حال آمادگی گرفتن برای کمک با دولت افغانستان در برابر طالبان هستیم، ما از نزدیک با رییس جمهور غنی و نیروهای افغان کار می کنیم تا اطمینان حاصل شود، که آنها آموزش ها و تجهیزات ضروری را برای حفظ دستاورد های چهارده سال گذشته دارند”.

تونر می افزاید، که اعلام فصل جنگی تازه، نیاز های را برای آغاز گفتگو های صلح برجسته می سازد، پیامی که در محور سفر وزیر خارجه امریکا به کابل قرار داشت.

“اعلام فصل جنگ بهاری فقط بر نیاز آغاز یک روند صلح به رهبری و مالکیت افغانها تاکید می کند، که پیام مرکزی، وزیر امور خارجه در سفر هفته جاری اش به افغانستان بود و بر این هم تاکید دارد، که جنگ نمی تواند در میدان جنگ حل شود.”

با این حال، این مقام آمریکایی می گوید، ممکن گفتگو های صلح نسبت به آنچه بسیاری ها می خواستند، به سرعت پیش نرفت، و در پیش بودن فصل تازه نبرد تاکید بر فوریت آن دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل